• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

Tyckte också att 13,5k lät billigt för en njure, intressant att du kunde konvertera till kronor så snabbt, @Andersbackstrom!
Skämt åsido, jag har inte en aning om vad den skulle kosta, men under 35k skulle förvåna mig.

Vad tror ni om värde på denna?
image.png

35'? Det är ju en hyllprodukt och inte i särskilt hög kvalitet heller. Köp en med likadan boett för 2'.

Dom pratar om den här :) @Aurum

35'? Det är ju en hyllprodukt och inte i särskilt hög kvalitet heller. Köp en med likadan boett för 2'.
Fast är det inte att det är just en "äkta poor mans" blancpain, dvs med likadant verk, boett och design som bp hade under den tidsperioden. Därutöver är ju aqua-lung en amerikansk leverantör av dykutrustning, något som gör det coolare i min bok. Har inte dykaren som visades på bilden bakelitbezel också?

Aja, jag kanske tänker fel men hittar du en likadan för 2 får du gärna slänga ett pm till mig :)

Fast är det inte att det är just en "äkta poor mans" blancpain, dvs med likadant verk, boett och design som bp hade under den tidsperioden. Därutöver är ju aqua-lung en amerikansk leverantör av dykutrustning, något som gör det coolare i min bok. Har inte dykaren som visades på bilden bakelitbezel också?

Aja, jag kanske tänker fel men hittar du en likadan för 2 får du gärna slänga ett pm till mig :)
Har inte sett en Blancpain som denna. Vridringen är inte plast vad jag vet. Aqua-Lung är lite kul men inte så här kul... Kommer inte hitta en likadan för 2' men boettdesignen är ju vanlig och lite oälskad. Förstår bara inte vem som sålt in dessa som gör att folk vill betala vad som för mig är fantasisummor.

Har inte sett en Blancpain som denna. Vridringen är inte plast vad jag vet. Aqua-Lung är lite kul men inte så här kul... Kommer inte hitta en likadan för 2' men boettdesignen är ju vanlig och lite oälskad. Förstår bara inte vem som sålt in dessa som gör att folk vill betala vad som för mig är fantasisummor.
Kollat igen och gissar på att det är på grund av att det finns vissa likheter i designen med bp (romindex bla.) . Sedan finns det ju inte ett jättestort utbud av 50-60 tals dykare om vi räknar bort alla låtsas skindivers med skräpverk och fulmetall. As automatverken är ju även långt ifrån dåliga, utan rätt välbyggda. Kan hålla med om att klockan i länken var saftigt prissatt, men skicket är bra och aqua-lung är coolt! Sedan är det väl inte så konstigt med tanke på hur generiska kronografer rusat de/det senaste året.

Edit: sedan hade väl bp och aqua-lung ett sammarbete under den här tiden? Något som kan verka som premium för aqua-lung.

Kollat igen och gissar på att det är på grund av att det finns vissa likheter i designen med bp (romindex bla.) . Sedan finns det ju inte ett jättestort utbud av 50-60 tals dykare om vi räknar bort alla låtsas skindivers med skräpverk och fulmetall. As automatverken är ju även långt ifrån dåliga, utan rätt välbyggda. Kan hålla med om att klockan i länken var saftigt prissatt, men skicket är bra och aqua-lung är coolt! Sedan är det väl inte så konstigt med tanke på hur generiska kronografer rusat de/det senaste året.

Edit: sedan hade väl bp och aqua-lung ett sammarbete under den här tiden? Något som kan verka som premium för aqua-lung.
Förstår det fortfarande inte. Skulle inte kalla detta 50-60-tal och gillar inte verken. Tur man får gilla olika men förstår inte detta.

@Grafton @Aurum @virrooo
Han har ett bud på $2400 men ville inte sälja för det.

Det är väl precis likheten till Blancpain som gör den dyr men jag bara tycker den är snygg/cool. Den var btw dyrare än BP när den kom. Gillar tavlan/loggan. Men om ni säger att det är ett dumt köp kanske jag ska låta bli...

@Grafton @Aurum @virrooo

Det är väl precis likheten till Blancpain som gör den dyr men jag bara tycker den är snygg/cool. Den var btw dyrare än BP när den kom. Gillar tavlan/loggan. Men om ni säger att det är ett dumt köp kanske jag ska låta bli...
Dumt och dumt... Jag tycker också att den är sjukt cool med loggan och gulddetaljerna, men när den passerat 20k så börjar det kanske bli lite väl haussat. Å andra sidan finns det många klockor för 20' som jag inte skulle ta i med tång. Har du pengarna och gillar den så kör för all del!

@Grafton @Aurum @virrooo

Vilken BP? Att ha haft högre listpris än BP är knappast något speciellt.

De där kändes galet billigt !
Skicket är väll inte de bästa men och känns som en service för en Bumper är dyyyyyrt idag
image.jpeg
jo, ett fynd absolut... Din, så beror på vad som är fel. Skulle ändå säga att den iaf är värd 2500 och kanske mer, men det beror lite på hur den ser ut och invändigt (dåliga bilder).

Tillbaka
Topp