• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för erbjudandet men jag tror jag sparar den tjänsten till senare ;)
Känns lite för osäkert då jag är så kass på vintage och inte har en aning om vad den kan landa på i servicekostnad...
OK. Lite märkligt att de inte skriver att den är defekt, trodde alltid de gjorde det på klockor som inte fungerar.
 

BCKSTRM

Rolex
OK. Lite märkligt att de inte skriver att den är defekt, trodde alltid de gjorde det på klockor som inte fungerar.
Det står att Kronohagen är defekt. Jag trodde det var att den nollställde på fel ställe, men den rör sig öht inte. Efter uppvridning gick sekundvisaren några sekunder men om jag tryckte på en av kronografknapparna stannade sekundvisaren. Efter en liten stund snurrade kronan helt plötsligt tillbaka helt och hållet utan anledning. Något skumt tycker jag det är iaf ;)
 

BCKSTRM

Rolex
Denna blev jag sugen på:
https://www.bukowskis.com/sv/lots/803213-kronometer-stockholm-kronograf-armbandsur-35-5-mm
Mår ju uppenbart inte så bra... Vad tror ni om pris? Kan man hitta en originalkrona?
10072125_bukobject.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Lättast att skylla ifrån sig på urmakaren när man blir påkommen med att försöka blåsa någon. :)
Här vill jag faktiskt bara säga att det är inte @Gripenbro.se som försökt blåsa mig eller någon annan, det är en felaktig tolkning. Peter har däremot betalat en urmakare (inte hans vanliga) för en service som måste varit undermålig, och det är klart att Peter litar på vad som står på kvittot. Hade den urisen tryckt klockan som det är tänkt, hade läckaget upptäckts. Så, Peter i god tro säljer den till mig, som kollar klockan hos Bergströms, skickar tillbaka den och får pengar tillbaka, fridens liljor.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Här vill jag faktiskt bara säga att det är inte @Gripenbro.se som försökt blåsa mig eller någon annan, det är en felaktig tolkning. Peter har däremot betalat en urmakare (inte hans vanliga) för en service som måste varit undermålig, och det är klart att Peter litar på vad som står på kvittot. Hade den urisen tryckt klockan som det är tänkt, hade läckaget upptäckts. Så, Peter i god tro säljer den till mig, som kollar klockan hos Bergströms, skickar tillbaka den och får pengar tillbaka, fridens liljor.
Yes och sen hörde han av sig till mig utan att nämna läckaget i boetten tills jag tog upp det. Han skulle höra av sig när han kollat upp läckaget men har inte hört något mer. Det gav inte mig en bra uppfattning direkt
 

Brunleif

Panerai
Hur mycket är det rimligt att betala för en Tissot Seastar T-12 Chronograph lika den på bild (det är inte den på bild som avses)?
Klockan i fråga är nyservad och papper på detta medföljer. Ser i mina lekmansögon ut att ha fått en professionell polering med sunburstmönstring av boetten.

t12-1_zpshb2uqebr.jpg
 
Topp