Låter som ett bra pris, men det går fler tåg och finns finare klockorAeh jag fegade ur till slut, den gick för 1800:- men nu ångrar jag mig, skulle bjudit
edit: Tack för era svar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låter som ett bra pris, men det går fler tåg och finns finare klockorAeh jag fegade ur till slut, den gick för 1800:- men nu ångrar jag mig, skulle bjudit
Bra du skippade den, var låg kvalitet på delarna där. Rekommenderar varje dag i veckan att betala lite mer för garanterat helstål och lite finare tavla och visare.Aeh jag fegade ur till slut, den gick för 1800:- men nu ångrar jag mig, skulle bjudit
Skulle Gärna lägga vantarna på Midon så hojta om han vill säljaHar fått förtroendet att värdera en samling vintageur åt en kollega
Har förvisso själv en aning om värdet men vill gärna kolla med er experter innan jag meddelar honom.
Inga av klockorna är uppmätta men alla går att dra upp. Inga är av ädelmetall. Gillar speciellt Zenith fickuret
Tacksam för feedback om ungefärligt värde!
Inga är av ädelmetall. Gillar speciellt Zenith fickuret
Låter vettigt, men glöm inte Longines lådan säkerligen några 100 om rätt fickurssamlare hittar den och lådan är i bra skick.Som jag brukar säga, ingen expert, men ändå om alla funkar skulle jag tro:
Zenith: Fint märke ca: 750:-
Spera: Fin zon-tavla, ev. ful-metall i boetten. okänt märke i a f enligt mig. ca: 4-500:-
Arsenal: Brukar va ett bra verk i dom men inte så populär. ca: 3-400:-
Mido: Den bästa enligt mig, ser ut att vara bra storlek, svart fin tavla, lite WWII vibbar, borde gå bra på Ebay. ca: 1500:-
Dom andra kaffepengar, men det kommer nog fler åsikter så det här är långt i från ristat i sten.
Säger som uppfinnaren i Lorry -Tänkte inte på det- den kan säkert dra in några hundra som du sägerLåter vettigt, men glöm inte Longines lådan säkerligen några 100 om rätt fickurssamlare hittar den och lådan är i bra skick.
Snyggt! GrattisDå har man blivit med Mido alltså... Nice
Lustigt sammanträffande, satt precis och googlade runt på lite olika Certina dykare och kom väl fram till att de kostar en del. Vad som faktiskt kan anses som ett rimligt försäljningspris är väl en sak och vad du faktiskt kan begära för den en helt annan! Jag blev tyvärr inte speciellt mycket klokare dock...Någon som har känsla för försäljningspris på en Certina?!
Lustigt sammanträffande, satt precis och googlade runt på lite olika Certina dykare och kom väl fram till att de kostar en del. Vad som faktiskt kan anses som ett rimligt försäljningspris är väl en sak och vad du faktiskt kan begära för den en helt annan! Jag blev tyvärr inte speciellt mycket klokare dock...
Här är några exempel;
http://www.wristchronology.com/vintage-ure/certina-ds-diver-cross-dial-automatic-anno-1966-rare/
https://www.chrono24.se/certina/cer...omatic-diver-watch-ref--347825--id7736204.htm
https://www.mywatchmart.com/listing/128669-for-salevintage-certina-diver-ds-ref5601113/
2015Den nedersta tror jag är en ganska gammal annons då den dök upp förra året när jag letade efter modellen.
Tackar för info, då var det som jag trodde.
Jag är intresserad om du säljer...Någon som har känsla för försäljningspris på en Certina?!
inte en!Jag är intresserad om du säljer...
Men två?inte en!
Grattis! Originalvridring på den?Har fått extra bilder från säljare!
snart är den framme
Tackar!Grattis! Originalvridring på den?
Fan du skulle köpa alltsåHar fått extra bilder från säljare!
snart är den framme
Fan du skulle köpa alltså
Grattis! Mitt intresse kvarstår
Äh skit i det. Sälj till mig Jag har två länkar men saknar dykare...
Det förstår jag för att det är grymt klocka faktiskt! Måste bara köpa länk till.
Riktigt bra klocka som är väldigt bra i storleken, på länk är den perfekt. GrattisHar fått extra bilder från säljare!
snart är den framme
Tackar!
Det trör jag!
Men jag är inte expert!
Der findes to forskellige, som menes at være korrekte, den her er en af dem. Man ser den ikke så ofte som den anden, der har "count-down" og en anden triangel ved 12.
Hvad synes du om tavlan? Er du ok med at den er relumet?
Og tillykke med den i øvrigt
Vet faktiskt inte om den är relumet! men ser ut likadan som andra tycker jag.
http://www.lionseek.com/watches/bra...ertina-ds-2nd-exec-diver-1960s-no-date-9f82f1
https://www.mywatchmart.com/listing/128669-for-salevintage-certina-diver-ds-ref5601113/
Om den är relumat då spelar det inte sa stort roll tycker jag för att den är i mycket bra skick annars.