Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin klocka men vad har hänt med ringen ?Använder denna lite för lite trots att den är svinet... Vet inte hur jag ska göra men en bättre koll på värde hade varit en god start...
Den som vissteFin klocka men vad har hänt med ringen ?
Fast det vet vi? Var ju någon tidigare ägares barn som satt och ristade på ringen?Den som visste
Haha det hade jag ingen aning omFast det vet vi? Var ju någon tidigare ägares barn som satt och ristade på ringen?
Ungen måste ju ändå vara stadig på handen då det inte gled över på glaset.Haha det hade jag ingen aning om
Proviniens
Glas kan ju iofs bytas (eller poleras).Ungen måste ju ändå vara stadig på handen då det inte gled över på glaset.
står väl även beskrivet i den här tråden någonstans. @marconimotet som ägde den då?Fast det vet vi? Var ju någon tidigare ägares barn som satt och ristade på ringen?
Första ser kladdad ut på tavlan tycker jag. Andra ser ok ut på bild enl mig men polerad boett. Ca mitten av 50-talet på den. Originalkrona. Inte så dum kanske...Hej!
Jag är sugen på lite vintage Longines och har spanat in två på Chrono24. Men jag har ingen aning om de är prisvärda. Hjälp önskas från KS erkända expertis!
Först ut riktigt gammal farbror från -37 - https://www.chrono24.se/longines/art-deco--id7309089.htm
Därpå en nyare (kan man säga ungefär årgång?) - https://www.chrono24.se/longines/vintage-manual-winding-steel-calibre-1268--id8356487.htm
Är de äkta? Original?
Tacksam för svar!
Tack, precis sån info jag behöver!Första ser kladdad ut på tavlan tycker jag. Andra ser ok ut på bild enl mig men polerad boett. Ca mitten av 50-talet på den. Originalkrona. Inte så dum kanske...
Hej!
Jag är sugen på lite vintage Longines och har spanat in två på Chrono24. Men jag har ingen aning om de är prisvärda. Hjälp önskas från KS erkända expertis!
Först ut riktigt gammal farbror från -37 - https://www.chrono24.se/longines/art-deco--id7309089.htm
Därpå en nyare (kan man säga ungefär årgång?) - https://www.chrono24.se/longines/vintage-manual-winding-steel-calibre-1268--id8356487.htm
Är de äkta? Original?
Tacksam för svar!
Tycker båda ser ommålade ut. Loggan på den andra är ojämn, kolla första N’et i Longines.Första ser kladdad ut på tavlan tycker jag. Andra ser ok ut på bild enl mig men polerad boett. Ca mitten av 50-talet på den. Originalkrona. Inte så dum kanske...
När du säger det... L:et framförallt ser galet ut. Åtminstone Longinestexten är nog omprintad om inte annat.Tycker båda ser ommålade ut. Loggan på den andra är ojämn, kolla första N’et i Longines.
Den här tråden är som att handla med gratis personal shopper på NK Ovärderliga påpekanden, tack!När du säger det... L:et framförallt ser galet ut. Åtminstone Longinestexten är nog omprintad om inte annat.
Använder denna lite för lite trots att den är svinet... Vet inte hur jag ska göra men en bättre koll på värde hade varit en god start...
Fast det vet vi? Var ju någon tidigare ägares barn som satt och ristade på ringen?
Det är min gamla. Det var min då 6 år gamla kusin som roade sig med att rispa med ett par nycklar över glaset och ringen. Glaset åtgärdades men ringen var det inte mycket att göra åt.står väl även beskrivet i den här tråden någonstans. @marconimotet som ägde den då?
Känner att jag måste fråga, blev din kusin äldre än 6 år?Det är min gamla. Det var min då 6 år gamla kusin som roade sig med att rispa med ett par nycklar över glaset och ringen. Glaset åtgärdades men ringen var det inte mycket att göra åt.
Haha skön kusinDet är min gamla. Det var min då 6 år gamla kusin som roade sig med att rispa med ett par nycklar över glaset och ringen. Glaset åtgärdades men ringen var det inte mycket att göra åt.
Jodå men han är satt under stenhård och minutiös bevakning numera.Känner att jag måste fråga, blev din kusin äldre än 6 år?
Jag letade en del på bukten innan jag sålde den vidare. Ser jag något så kan jag höjta till men chansen är nog tyvärr rätt liten.Haha skön kusin
Skulle gärna hitta ny ring men inte så lätt...
Tack! Ja det är inte så lätt... Måste iofs säga att det stör mkt mindre än vad bilden ovan indikerar...Jag letade en del på bukten innan jag sålde den vidare. Ser jag något så kan jag höjta till men chansen är nog tyvärr rätt liten.
JaHej!
Den här gillar jag: https://klocksnack.se/threads/sista-pris-799kr-skickat-vintage-tank-ralco.92597/
Är den "riktig"?
Undrar MattiasKV
Inga problem.
Håller helt med digTack! Ja det är inte så lätt... Måste iofs säga att det stör mkt mindre än vad bilden ovan indikerar...