Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns det en vettig historia till ägandet av klockan? Den ser väldigt fräsch ut men gillar den mer nu än den förra dåliga bilden. Har dock inte så bra koll på modellen så måste plocka fram referensbilder för att bli klokare. Vet framförallt inte hur det sett ut med servicetavlor och hur de falska ser ut.
Jag känner mig fortsatt mkt skeptisk men är verkligen novis på modellen... Kanske @tdn-dk eller @ConElPueblo kan avgöra?
Jag känner mig fortsatt mkt skeptisk men är verkligen novis på modellen... Kanske @tdn-dk eller @ConElPueblo kan avgöra?
Jag ser inget som skulle tyda på kopia iaf om det var det du undrade?Fick en bild i mailen av en vän som varit på nån form av loppis och hittat den här. Jag har väldigt dålig koll på Omega. Tydligen snygg under smutsen. Vad tror ni?
Undrade mer om rimligt pris. Jag är dålig på Omega så jag kan bara gissa vilt...Jag ser inget som skulle tyda på kopia iaf om det var det du undrade?
Skulle nog säga runt 5? men ganska spretig prisbild. Hänger ju mycket på skicket också som är svårt att avgöra på den där bilden.Undrade mer om rimligt pris. Jag är dålig på Omega så jag kan bara gissa vilt...
Den verkade funka bra, och han har kompispris på service hos AD.
Just de där ”sparkle”tavlorna har gått rätt högt internationellt, sett dem gå för så högt som 10-15kkr, men som du säger - spretig prisbild.Skulle nog säga runt 5? men ganska spretig prisbild. Hänger ju mycket på skicket också som är svårt att avgöra på den där bilden.
Kan säkert stämma, själv skulle jag aldrig ge de pengarna.Just de där ”sparkle”tavlorna har gått rätt högt internationellt, sett dem gå för så högt som 10-15kkr, men som du säger - spretig prisbild.
Inte jag heller - vi har ju en relativt prisvärd vintagemarknad här i sverige känns det som.Kan säkert stämma, själv skulle jag aldrig ge de pengarna.
Blev erbjuden en för ett halvår/år sedan som jag har för mig var av samma modell i kanonskick för 6500:-
Fick en bild i mailen av en vän som varit på nån form av loppis och hittat den här. Jag har väldigt dålig koll på Omega. Tydligen snygg under smutsen. Vad tror ni?
Jag ser inget som skulle tyda på kopia iaf om det var det du undrade?
Ser lite väl polerad ut för att betinga några top dollars?Just de där ”sparkle”tavlorna har gått rätt högt internationellt, sett dem gå för så högt som 10-15kkr, men som du säger - spretig prisbild.
Låter som ett rätt bra pris ändå. Vet du om personen fortfarande säljer den?Kan säkert stämma, själv skulle jag aldrig ge de pengarna.
Blev erbjuden en för ett halvår/år sedan som jag har för mig var av samma modell i kanonskick för 6500:-
Hehe nee den är garanterat såld.Låter som ett rätt bra pris ändå. Vet du om personen fortfarande säljer den?
Kan tänka mig detHehe nee den är garanterat såld.
Ingen aning tyvärr.Kan tänka mig det
Har du någon koll på vad ett rimligt pris är att ge för en Seamaster 2255.80?
Tack ändå. Kom på att detta faktiskt var vintage trådenIngen aning tyvärr.
Skulle nog säga runt 5? men ganska spretig prisbild. Hänger ju mycket på skicket också som är svårt att avgöra på den där bilden.
Just de där ”sparkle”tavlorna har gått rätt högt internationellt, sett dem gå för så högt som 10-15kkr, men som du säger - spretig prisbild.
Tack för era insikter! Han har haft mailkontakt med säljaren under kvällen och det verkar som att det går att få loss den för en rimlig peng. Hoppas han inte fegar ur. Tycker den har mycket som talar för sig. Snygg tavla, automatisk, kronometer...Ser lite väl polerad ut för att betinga några top dollars?
Tack för era insikter! Han har haft mailkontakt med säljaren under kvällen och det verkar som att det går att få loss den för en rimlig peng. Hoppas han inte fegar ur. Tycker den har mycket som talar för sig. Snygg tavla, automatisk, kronometer...
Jag tror inte boetten är så illa däran. Han sade att den såg fin ut. Ser bandhornen korta ut gissar jag att det beror på att han höll potatisen han fotograferade med så nära att han inte ens fick med hela uret på bild...IMO, så sidder 60% af værdien i tavlan, og den ser godt ud! til gengæld sidder 25% af værdien i boetten...
Og forresten: https://omegaforums.net/threads/this-is-what-hoarding-looks-like.49464/
Jag tycker framför allt glasringen ser för blank ut. Den borde vara borstad, lite som en sol från tavlan och ut, om jag inte missminner mig...Jag tror inte boetten är så illa däran. Han sade att den såg fin ut. Ser bandhornen korta ut gissar jag att det beror på att han höll potatisen han fotograferade med så nära att han inte ens fick med hela uret på bild...
Jag tror inte boetten är så illa däran. Han sade att den såg fin ut. Ser bandhornen korta ut gissar jag att det beror på att han höll potatisen han fotograferade med så nära att han inte ens fick med hela uret på bild...
Vad får man förvänta sig att betala för en Omega 2494 / 2657 i bra skick? Bra skick som i att boetten är skarp och tavlan har jämn patina utan fläckar.
@tdn-dk har kanske bra koll?
Starter de inte ved ca. 6.000 og opefter? @ConElPueblo vet mere om denne reference, måske kan han hjælpe.