Valjoux 23?Någon som kan hjälpa mig identifiera vilket urverk som sitter i denna superfina 32.5mm kronogrefen? (Hårstråt på bilderna är borttaget numera )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Valjoux 23?Någon som kan hjälpa mig identifiera vilket urverk som sitter i denna superfina 32.5mm kronogrefen? (Hårstråt på bilderna är borttaget numera )
Det ser ut att kunna stämma. Stort tackValjoux 23?
Inte riktigt rätttråd; men det är en nitad länk, så du får korta på spännet alt bända upp länkbitarna.Någon som kan hjälpa mig med o berätta hur jag kortar denna länk? Tacksam för svar!
Inte riktigt rätttråd; men det är en nitad länk, så du får korta på spännet alt bända upp länkbitarna.
Du får bända upp mittbitarna med en skruvmejsel, boettkniv eller likanande, så att du får av dem från stiften och plocka bort önskat antal länkbitar på det sättet.Jag misstänkte det men visste inte vart jag skulle skriva, tack för hjälpen! Hur menar du bända upp dom? Har den redan längst in på claspen..
Superfin! Venus 170?Trevligt att få väcka denna gamla Nilax till liv.
JajjemenSuperfin! Venus 170?
Vad synd att ni inte klickade. Sälj den utan tropic isf.Nyligen hemkommen pr516! Men vi klickar inte helt 100. Funderar på att redan släppa den
Är någon sugen så dra ett PM
Den är fin! Men det är ganska lätt att tröttna på ljusa kronografer IMHO. Tre register är nästan ett måste med ljus tavla.Längesedan jag bar denna sist, fattar inte varför egentligen. Det är ju en riktig fullträff!
Hur fin som helst! En kronograf precis i min smakLängesedan jag bar denna sist, fattar inte varför egentligen. Det är ju en riktig fullträff!
Back in black. Heuer 2447 med Valjoux 72 från 1947. Mycket nöjd med det fina bandet från @grodslukarenx
Tack, jag trodde inte jag gillade svarta kronograftavlor tills jag såg den här;-)Det är en riktigt fin chrono du har där!
Jävlar i helvete. Vad är detta för ref och vad brukar de gå för?
Det är en Enicar Sherpa Graph med ref 072-02-01 och de kan kosta en del.....Jävlar i helvete. Vad är detta för ref och vad brukar de gå för?
Haha jag ser det ja… 100+ på Chrono24Det är en Enicar Sherpa Graph med ref 072-02-01 och de kan kosta en del.....
Tackar, tackar och kul att du gillar den!Haha jag ser det ja… 100+ på Chrono24
Otrolig klocka hur som helst. Håll hårt!