• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintage kronograftråden

Valjoux 7765. Kanske inte det vanligaste Valjoux verket men rätt trevligt.
Kör gärna tidtagningen igång konstant för minutvisaren gör ett fint intryck! Bryter av det det stålgrå fint. Rött nato till denna tänker jag framåt.
Märket Sekel har jag ingen koll på alls.
20220328_085524.jpg
 
Valjoux 7765. Kanske inte det vanligaste Valjoux verket men rätt trevligt.
Kör gärna tidtagningen igång konstant för minutvisaren gör ett fint intryck! Bryter av det det stålgrå fint. Rött nato till denna tänker jag framåt.
Märket Sekel har jag ingen koll på alls.
20220328_085524.jpg
FRÅGA: någon som har någon susning om märket Sekel? Hittar enstaka ur i SE och DK men inget nämnvärt om historik eller vem som låg bakom märket?
 
FRÅGA: någon som har någon susning om märket Sekel? Hittar enstaka ur i SE och DK men inget nämnvärt om historik eller vem som låg bakom märket?
Sökte lite på valjouc . Då dök denna upp . Aha det där är ju samma boett som jag har liggande hemma . Undrade vad den hör hemma har jag tänkt men nu vet jag . Saknar baklock så kan inte vara helt hudra. Är den månne till salu din sekel . Min boett är i gott skick och skulle bli en grym fin klocka ihop med denna .
 
Sökte lite på valjouc . Då dök denna upp . Aha det där är ju samma boett som jag har liggande hemma . Undrade vad den hör hemma har jag tänkt men nu vet jag . Saknar baklock så kan inte vara helt hudra. Är den månne till salu din sekel . Min boett är i gott skick och skulle bli en grym fin klocka ihop med denna .
Hm. Jo men den kan nog få lämna. Vi kan PMa lite så ska jag försöka dokumentera den med bättre bilder.
 
Tillbaka
Topp