Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och grymt bund!En lite halvschleten men fullt fungerande Landeron 47. Gillar den långa motvikten på kronografvisaren
Alla måste ha minst ett bund i sin band-samling!Och grymt bund!
Jag har tyvärr inte lyckats hitta någon till salu ännu. Sen har väl sökande kallnat en aning. Bär den ändå ibland och slås varje gång av hur jäkla bra den är.Alla måste ha minst ett bund i sin band-samling!
Hur har det gått i jakten att hitta en bezel? Finns de öht men till ockerpriser, eller är det noll ute?
Fint ur såklart ! Men med en Milaneselänk av den kvalitén, då blir det en fantastisk lyxig enhet !!
Det är en originallänkFint ur såklart ! Men med en Milaneselänk av den kvalitén, då blir det en fantastisk lyxig enhet !!
grym!! satt också och tänkte buda på den men avstod tillslut. Superkul att du vann den. GrattisKronometer Stockholm 3-register i en mycket trevlig knubbig boett från 40-talet
Snygg! Men jag tror att den hamnade i fel avdelning?Farer Chrono-Sport Ø41mm
Alldeles korrekt, my bad.Snygg! Men jag tror att den hamnade i fel avdelning?
Och extra grymt blir det när skärpan är så påtaglig och ”slipfinishen” är intakt - kanonfinDet är någonting i mig som är väldigt svag för dessa simpla robusta 40-tals boetterna utan fasningar eller överarbetade bandhorn, plana boett-sidor som ser ut som de blivit utskurna från ett stycke stål. Designen känns självklar både tillverknings och funktionsmässig, som att det är såhär man tillverkar en boett och alla som försöker göra något annat gör det bara i onödan.
Nu blev det nog fel tråd.
Aj dåNu blev det nog fel tråd.