Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ambitiöst! Kul!Blev en heldag igår!
Min favorit-Barolo. Magiskt bra.
Den finns inte på SB. PM mig så ska jag hjälpa dig.Jag har jagat den en tid, men den går inte att hitta på systembolagets beställningssortiment, eller?
Juvliga viner, minns Dunn Howell Mountain 1994 som var underbar, just nu liggandes på några 2007or.Gårdagens viner. Grannen bjöd på bbq så jag plockade med en skumpa och ett par Napa-cabs. Alla bra viner. Shafer är en av mina favoritproducenter. Deras premium-cab Hillside Select är magiskt bra.
Hade jag inte köpstopp för vin och blåa skjortor skulle jag fylla på med Diels rosé... brukar finnas hos Atomwine. Bästa rosén!Fått lite påfyllning på lite trevlig rosé
Roligaste jag läst på länge! Har ett liknande köpstopp på ljusblåa skjortor och gråa tröjor... Ska testa Diels rosé.Hade jag inte köpstopp för vin och blåa skjortor skulle jag fylla på med Diels rosé... brukar finnas hos Atomwine. Bästa rosén!
Enjoy!Roligaste jag läst på länge! Har ett liknande köpstopp på ljusblåa skjortor och gråa tröjor... Ska testa Diels rosé.
Tiitta på vinlagring.se de har många olika sorter, tänk på att inte köpa en för liten bara.Jag har vinet på väggen och i förrådet. Ett finare vin vi plockade fram luktade o smakade gammal jordkällare.. endera risigt från början el instabil/hög temp i förvaring
Jag klurar på en billig vinkyl till förrådet som jag håller 10grader i på vintern (18-20 på sommarn). Några tips? 30 flarror ca. Bara att köpa en billig rackare då ljudnivå inte är ett problem? Den behöver vara hyfsat stabil i tempen förstås.
Köp då lagringsskåp dvs inte ”vinkyl”. Som tidigare nämnts köp mycket större än du tycker är rimligt, kul att kunna lagra i många år.Jag har vinet på väggen och i förrådet. Ett finare vin vi plockade fram luktade o smakade gammal jordkällare.. endera risigt från början el instabil/hög temp i förvaring
Jag klurar på en billig vinkyl till förrådet som jag håller 10grader i på vintern (18-20 på sommarn). Några tips? 30 flarror ca. Bara att köpa en billig rackare då ljudnivå inte är ett problem? Den behöver vara hyfsat stabil i tempen förstås.
FTFYKöp då lagringsskåp dvs inte ”vinkyl”. Som tidigare nämnts köp mycket större än frun tycker är rimligt, kul att kunna lagra i många år.
Kul läsning! Var det svårt att boka in turerna? Ska till Italien i sommar och La Spinettas barolos är en favorit.Är i Italien på semester och har hunnit med lite besök på vingårdar. Nedan följer topp 3 upplevelser/viner och sedan en ”dump” av övriga vingårdar som referenser.
1. La Spinetta - bra bemötande, helt ok rundtur, väldigt hög och jämn nivå på vinerna. De som stack ut främst var Barbaresco Gallina och Barolo Campe, samt Ca Pian (Barbera).
2. Zenato - oerhört trevlig vingård och vinkällare samt tour. Mest påläst guide såväl på historia som om vinerna, både ursprung och doft/smak. Inget vin som kändes sämre, bra lägstanivå. Mycket trevlig Amarone för inte hutlösa pengar.
3. Allegrini - motsvarande som Zenato, något sämre guide. Lite trevligare topp-vin i La Poja!
Honorable mentions: Masi, Bertani, Zeni (kul doftprövning - rekommenderas), Montaribaldi, Renato Ratti (mycket bra Barolo men lite ojämnt i övriga sortimentet).
Avslutar med en liten bilddump!
Kul läsning! Var det svårt att boka in turerna? Ska till Italien i sommar och La Spinettas barolos är en favorit.
La Spinetta,Kul läsning! Var det svårt att boka in turerna? Ska till Italien i sommar och La Spinettas barolos är en favorit.