R
Red Scream
Guest
Vinlådan om du gillar lite mer nischade viner (med vissa inslag av naturviner).Tips på vinprenumerationer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vinlådan om du gillar lite mer nischade viner (med vissa inslag av naturviner).Tips på vinprenumerationer?
Har en del, främst puligny men också en del batard. Bourgogne är en klar favorit för migAh! Jag har en Pulingny Montrachet (månraketen). Annars är det ganska glest mellan mina bourgogner...
Avslutar kvällen med lite raketbränsleKvällens mycket goda vin, negronin satt också fint
Mycket förtjust i de här, drack en 94 monte bello förra året som var magisk! Tror det finns någonstans i tråden..Fantastisk napa-cab från Ridge. Bra balans, full bodied med mjuka tanniner. Toner av svarta vinbär, lakrits och örter. Är ungt men bra redan nu och kommer att fortsätta utvecklas under många år framöver.
Gott! Har 3-4 2010 flarror Le Petit Vice, napa cab, som jag brottas med om de är till mig eller till sonen som är född 2010...Fantastisk napa-cab från Ridge. Bra balans, full bodied med mjuka tanniner. Toner av svarta vinbär, lakrits och örter. Är ungt men bra redan nu och kommer att fortsätta utvecklas under många år framöver.
Kul! Du kanske kan få en av flaskorna... Jag kommer köpa champagne till mina 2 kids (2009a och 2012a) som de ska få i present när de fyller 20, 30 och 40. Förhoppningsvis får jag smaka...Gott! Har 3-4 2010 flarror Le Petit Vice, napa cab, som jag brottas med om de är till mig eller till sonen som är född 2010...
Finns en del att välja på med de kraven. Vad ska det passa till? Exempelvis mingel, skaldjur, fågel etc. och för att göra det lite mer komplicerad så bör även tillbehör beaktas.Entusiaster!
Jag söker lite trevliga vita viner. Varje gång jag är på SB får jag idétorka när det kommer till vitt. Har ni lite tips? Jag söker både högt och lågt, för lagring men också direkt konsumtion. Kanske skall tillägga att jag är inget större fan av fatlagrade, vaniljsmakande chardonnay utan föredrar nog hellre friska alternativ.
Jag vet att jag skjuter brett nu, men vilka tips har ni?
Prisbild beroende på kvalitet!
/D
Finns en del att välja på med de kraven. Vad ska det passa till? Exempelvis mingel, skaldjur, fågel etc. och för att göra det lite mer komplicerad så bör även tillbehör beaktas.
Gillar personligen diverse som Chablis, Mosel och tysk Reisling. Viss skillnad i typ och smak.
Prisnivå, är högt 150 kr, 500 kr eller över tusingen?
Testa den här: https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/chateau-de-seguin-395801Jag behöver tips ifrån er vinkonnässörer på goda röda sällskapsviner. Som referens tycker jag att följande vin är gott - - >
https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/campolieti-679202