Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt! Fick tag på två flaskor från 2000 som släpptes på Systemet för ett tag sen.Drack denna Libanesiska 19-åring till en bättre bit kött i Manchester igår. Toner av plommon, körsbär, ceder och läder.
Riktigt jävla bra! Drack den i fredags till en club steak, dock en 2011.Drack denna Libanesiska 19-åring till en bättre bit kött i Manchester igår. Toner av plommon, körsbär, ceder och läder.
Snyggt! Riktigt bra producent. Blir alltid lika fascinerad att de gör riktigt bra vin i Libanon när jag dricker Chateau Musar.Härligt! Fick tag på två flaskor från 2000 som släpptes på Systemet för ett tag sen.
Bra där! Vinet luftades i ca 30-40 min på restaurangen innan maten kom in. Vet inte hur mycket ett så gammalt vin vinner på luftning men jag skulle testa att lufta 1-2h när du korkar dina 00'or och ta en klunk vid öppning och eftersom vid luftningen för att se om vinet öppnar sig mer. Hur som helst lär du inte bli missnöjd.Härligt! Fick tag på två flaskor från 2000 som släpptes på Systemet för ett tag sen.
Samma här, har bockat av en hel del årgångar hittills, riktigt kul att bolaget tar in dessa. Kan varmt rekommendera deras halvflaskor från 1996 och 2007 också. 96an är helt magisk!Snyggt! Riktigt bra producent. Blir alltid lika fascinerad att de gör riktigt bra vin i Libanon när jag dricker Chateau Musar.
Finns -96 bara på halvflarra på systemet?Samma här, har bockat av en hel del årgångar hittills, riktigt kul att bolaget tar in dessa. Kan varmt rekommendera deras halvflaskor från 1996 och 2007 också. 96an är helt magisk!
Search and you will find... https://www.systembolaget.se/sok-dryck/?searchquery=chateau musarFinns -96 bara på halvflarra på systemet?
Haha, sant. Jag är alldeles för lat av mig och har dålig koll på hur systembolaget fungerar avseende sortiment på så vis. Om halvflaska är det enda som kommer upp när man söker antar jag att det inte tidigare funnits, inte finns och inte heller kommer att finnas en helflaska att tillgå?Search and you will find... https://www.systembolaget.se/sok-dryck/?searchquery=chateau musar
Korrekt! Du kan alltid kolla på den svenske importörens hemsida (vilken det är ser du på SB's hemsida om du kollar på vinet) om de har tillgång och i så fall ansöka om en privatimport på SB's hemsida. Jag kollade på Wine-searcher och 96'an finns i helflaska på ett par ställen. Några ser ut att ha hög köptröskel, dvs du måste beställa för X. Butiken nedan har den utan att du behöver handla för en stor summa. jag har inte handlat därifrån men de har 5-stjärnig rating på Wine-searcher så det borde vara safe.Haha, sant. Jag är alldeles för lat av mig och har dålig koll på hur systembolaget fungerar avseende sortiment på så vis. Om halvflaska är det enda som kommer upp när man söker antar jag att det inte tidigare funnits, inte finns och inte heller kommer att finnas en helflaska att tillgå?
Du är en klippa, Spoon! Tack! Jag ska prova halvflaskan i helgen och se om det kan vara värt att beställa hem några sen!Korrekt! Du kan alltid kolla på den svenske importörens hemsida (vilken det är ser du på SB's hemsida om du kollar på vinet) om de har tillgång och i så fall ansöka om en privatimport på SB's hemsida. Jag kollade på Wine-searcher och 96'an finns i helflaska på ett par ställen. Några ser ut att ha hög köptröskel, dvs du måste beställa för X. Butiken nedan har den utan att du behöver handla för en stor summa. jag har inte handlat därifrån men de har 5-stjärnig rating på Wine-searcher så det borde vara safe.
https://www.totalgrandcru.com/wines/musar/1996/lebanon/lebanon/bekaa+valley//sstl/neck/loose/0.75
Yes tyvärr!Finns -96 bara på halvflarra på systemet?
Fan vad sugen jag blev på CM helt plötsligtDu är en klippa, Spoon! Tack! Jag ska prova halvflaskan i helgen och se om det kan vara värt att beställa hem några sen!
96an? Finns i flera butiker, iaf enligt hemsidan.
Oh, jeez... inte ens halvflarran...
Precis men närmaste är 32 mil bort vilket känns så där...96an? Finns i flera butiker, iaf enligt hemsidan.
Beställ till din butik?Precis men närmaste är 32 mil bort vilket känns så där...
Jo, jag tänkte ju det men det verkar ju inte gå.Beställ till din butik?
För att beställa från en butik till en annan så måste du kontakta butiken (=din butik) och be att de beställer den från en annan butik. Du kan även kolla med butiken som har flaskan först för att kolla att saldot stämmer så att de verkligen har vinet.Jo, jag tänkte ju det men det verkar ju inte gå.
Antar att deras leverantör skickar men att de ej skickar mellan butiker då.
Jaha, det är så man gör alltså! Då ska jag prova med det! Tack för hjälpen!För att beställa från en butik till en annan så måste du kontakta butiken (=din butik) och be att de beställer den från en annan butik. Du kan även kolla med butiken som har flaskan först för att kolla att saldot stämmer så att de verkligen har vinet.
Skulle vara kul att prova deras fortifierade, Firebreak!Gårdagens vin till sous videad entrecote och picanha. Perfekt vin till kött. Stabil producent.
Faktiskt! Det hade varit väldigt trevligt. Ska försöka få tag på en flaska nästa gång jag ska till staterna med jobbet.Skulle vara kul att prova deras fortifierade, Firebreak!
Jag köper lätt en!Faktiskt! Det hade varit väldigt trevligt. Ska försöka få tag på en flaska nästa gång jag ska till staterna med jobbet.