• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintråden

johpe

Panerai
2-Faktor
Fick äntligen loss tummarna att beställa en låda Roda I 2011 nu. Var där i somras o gjorde en guidad tur med lunch och vinprovning på bodegan och tyckte verkligen riktigt bra om Roda I, den var enligt mig bättre än deras flaggskepp cirsion som kostar typ 4 ggr så mycket. Och efter att den nu hamnat på 2a plats hos James Suckling kunde jag inte hålla mig längre... :)
https://www.jamessuckling.com/wine-...olished-elegance-to-the-revolutionary-robust/
 

Jonaz

Rolex
Fick äntligen loss tummarna att beställa en låda Roda I 2011 nu. Var där i somras o gjorde en guidad tur med lunch och vinprovning på bodegan och tyckte verkligen riktigt bra om Roda I, den var enligt mig bättre än deras flaggskepp cirsion som kostar typ 4 ggr så mycket. Och efter att den nu hamnat på 2a plats hos James Suckling kunde jag inte hålla mig längre... :)
https://www.jamessuckling.com/wine-...olished-elegance-to-the-revolutionary-robust/

Supertrevligt vin!
 

sharetracker

Cartier
EED2A905-FD9F-4534-922E-4CD0B044C064.jpeg

Favorit i repris. Finns ibland på ”små partiet hyllan”. Grymt god!
 

johpe

Panerai
2-Faktor
20181207_185459.jpg

Fattar inte att jag missat den osten innan (35 min i ugn med vitlöksskivor instucket o 0,5 dl vitt vin hällt ovanpå), så jävla bra. Och Spottswoode är oxå riktigt, riktigt bra...
 

Bilagor

  • 20181207_185459.jpg
    20181207_185459.jpg
    266.4 KB · Visningar: 2

johpe

Panerai
2-Faktor
Fan, brukar tycka om James Suckling och tycker mycket av vin han ratear hög är riktigt bra. Men i årets top-100 listor tycker jag han spårat ur lite, tex top-100 USA har fan inte ett enda vin under 1000 kr flaskan på de första 30 platserna, liiite vin-snobb-löjligt tycker jag. Inte mycket bättre på de andra ländernas top listor eller på top-100 över lag, dessutom en massa "special" varianter som är omöjliga att hitta om man inte själv åker till vingården typ. Medan Wine Spectator har en hel del mer prisvärt på sin top-100 och flaskor som man inte behöver skämmas för att öppna på en sunkig tisdag...
 

Zingo

Rolex
Öppnade den för kall och utan dekantering så initialt en besvikelse men efterföljande timmar blev bättre och bättre (årgång 2015). Dag två klart bättre, nu len och fin.
F15A5266-6022-4BAB-9C41-8CDA14EB5908.jpeg
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Julaftonens vin... Inte så bra som jag trodde det skulle vara.
alion-wine.jpg

Vinet är lite för ungt, men mest glasets fel skulle jag säga. Den typen av pokal gör sig bäst till Pripps Blå. Druckit ca 10 årgångar av Alion, alltid levererat på topp.
Är du säker på att det var en kurant flaska?
Bifogar bild på årets lagom enkla julaftonsviner.
964B5749-5DBE-487B-8183-ADFE05E000DB.jpeg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Vinet är lite för ungt, men mest glasets fel skulle jag säga. Den typen av pokal gör sig bäst till Pripps Blå. Druckit ca 10 årgångar av Alion, alltid levererat på topp.
Är du säker på att det var en kurant flaska?
Bifogar bild på årets lagom enkla julaftonsviner.
964B5749-5DBE-487B-8183-ADFE05E000DB.jpeg
Hade inga "felsmaker" iaf. Tyckte absolut inte illa om det men kanske oxå hade för höga förväntningar eller kanske inte riktigt min stil helt enkelt. Tycker pago de carraovejas är bättre tex, mer smak, mer köttighet.
 
Topp