• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintråden

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av vinlådor från Caviste?
Jag knep min första från dom, ska bli spännande att testa. Vad har panelen åsikter om dagens släpp?
 
Senast ändrad:

Zingo

Rolex
Någon som har erfarenhet av vinlådor från Caviste?
Jag knep min första från dom, ska bli spännande att testa. Vad har panelen förpliktelser om dagens släpp?
Man brukar behöva vara snapp att klicka beställ innan det tar slut.
Kollade bara snappt på mailet idag, kommer att avstå vilket dock beror på andra inköp.
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av vinlådor från Caviste?
Jag knep min första från dom, ska bli spännande att testa. Vad har panelen åsikter om dagens släpp?
Har beställt kanske hälften av alla släpp de senaste tre åren. Väldigt sällan tråkiga viner, kul att pröva mindre gårdar och små allokeringar. Som sagt får man vara beredd på att klicka snabbt vissa släpp. (Ibland när jag håller utbildningar så ser jag till att eleverna får rast 1355). Fick i höstas min första CavX :)
 

mikjon

Omega
Kvällens vin Antica Terra Willamette Valley 2010 Pinot Noir, mogna jordgubbar, smultron, cederträ, elegant lång eftersmak med mjuka tanniner.
DA6DBDD9-A792-4E44-9FE7-0A936BB84EB9.jpeg
 

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Jag kollade bra viner under 200kr på vivino.com och det tredje bästa enligt recensionerna fanns i bolagets beställningssortiment så jag testade tre st flaskor. Supernöjd och rekommenderar det verkligen med tanke på vad man får för pengarna. Behöver luftas en stund och man kan känna att det är lite ungt men, äh ändå ett toppenvin enligt mig!
https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/chateau-patris-7924801
IMG_5299.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag kollade bra viner under 200kr på vivino.com och det tredje bästa enligt recensionerna fanns i bolagets beställningssortiment så jag testade tre st flaskor. Supernöjd och rekommenderar det verkligen med tanke på vad man får för pengarna. Behöver luftas en stund och man kan känna att det är lite ungt men, äh ändå ett toppenvin enligt mig!
https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/chateau-patris-7924801
IMG_5299.jpg
Tackar, klickade också hem!
 
D

Deleted member 21289

Guest
Nyupptäckt intresse för lagringsvin.
Har ni förslag på bra hemsidor?
 

Niclas

Omega
Chateau Musar 2010
Fantastiskt vin som alltid levererar. Dock är det jätteskillnader mellan årgångarna.
Sist drack jag 2006 som var muskulös med massvis av röda bär och en jättepallett av ek, ja, i princip extra allt.
Denna var mjuk, saft-lik, men ändå fyllig och god även om inte frukten var så markant.

FAAF16D8-93B9-4D59-8B10-5CAE1E31BB68.jpeg
 

AE41500

Panerai
Den här har blivit lite av en favorit på kort tid.
IMG_20181206_175030.jpg

Ja, den typen
Förresten, vad tycker ni om en sådan här vakuumpump? Jag har inte hunnit testa den än. Gör den någon skillnad?
IMG_20181206_175249.jpg
Ja, den typen av vakuumpump är mycket bra! Har haft exakt sådan sedan många, många år och korkarna och vinet håller mycket bra! Pumpa tills du märker att det inte kommer mer vindoft/luft, d.v.s. pumpen inte förmår suga mer, sedan 2-3 ggr till. Man känner på motståndet när pumpen inte förmår suga mer. Ett vitt vin håller lätt ca. 1-2 veckor i kylen efter pumpning, ett rött aningens mindre i.m.o.
 
Topp