Vad roligt, öppnade en likadan flaska idag så den har nog varit i karaffen ca 2,5 timme nu snart dags att testaMatlagningsvin. 1 timme I karaff hittills.
Moget, syrligt, mandarin, päronsplit, mineral och citronzest.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad roligt, öppnade en likadan flaska idag så den har nog varit i karaffen ca 2,5 timme nu snart dags att testaMatlagningsvin. 1 timme I karaff hittills.
Moget, syrligt, mandarin, päronsplit, mineral och citronzest.
Testat?Vad roligt, öppnade en likadan flaska idag så den har nog varit i karaffen ca 2,5 timme nu snart dags att testa
Okej, nej inte än vinet är tillbaka i flaskan nu och ska kylas lite så får återkomma med recension. Intressant inte direkt det jag förväntar mig även om jag kan uppskatta en smörig chardonnay också.Testat?
Tjejen ratade, tyckte det var för "smörigt" och hänvisade till ekad chardonnay. Vilket jag kan lite förstå.
Fick exakt samma reaktion från tjejen att den var för smörig och var inte så imponerad. Personligen gillar jag en smörig chardonnay så även om det inte var vad jag förväntade mig så tyckte jag den var bra.Testat?
Tjejen ratade, tyckte det var för "smörigt" och hänvisade till ekad chardonnay. Vilket jag kan lite förstå.
Men hur kan den vara smörig? Tysk riesling lagras ju ytterst sällan på ek som ger ifrån sig ektoner...Testat?
Det får du fråga voinmakaren om. Den är inte lagrad på Ek så vitt jag vet.Men hur kan den vara smörig? Tysk riesling lagras ju ytterst sällan på ek som ger ifrån sig ektoner...
Vinet oxiderar vi kontakt med luft, vilket de då gör om flaskan inte är full och har öppnats. Vinet utvecklas med andra ord. Kan vara positivt eller negativt, beroende på förhållanden och den som dricker, vad du gillar med andra ord.Drack detta La Spinetta vin igår. Lät det inte luftas mer än att jag korkade ur och lät flaskan stå en timme ungefär. Sedan drack jag och det var jättegott, luktade och smakade bra, inga klagomål.
sen stod flaskan, ca 1/3 kvar, i ett par timmar medan jag gjorde annat. Senare så hällde jag upp ett nytt glas och då tyckte jag karaktären var helt ändrad. Från lätt, fruktigt och frisk. Till tung och kärv, lite kaffe och tobak typ.....
varför blir det så? Brukar det inte vara tvärt om typ?
Vinet oxiderar vi kontakt med luft, vilket de då gör om flaskan inte är full och har öppnats. Vinet utvecklas med andra ord.
Det här var ett trevligt vin! Håller med!Oj...händer mkt här. Väldigt gott.
Två har skrivit i tråden 2014 & 2016 att de handlar därifrån.Tänkte testa att beställa från Winefinder.se, någon som brukar köpa där ifrån?
Om jag ska vara helt ärlig; ingen aning.Två har skrivit i tråden 2014 & 2016 att de handlar därifrån.
Även sett en hel del på Finewines.se som handlar där.
Vad har du siktat in dig på?
Brukar handla hos https://www.gute-weine.de/Om jag ska vara helt ärlig; ingen aning.
Tycker deras utbud är lite halvtrist om jag ska vara negativ. Går att hitta otroligt mkt även hos systemets beställningssortimentOm jag ska vara helt ärlig; ingen aning.
BTW. Du köpte ju en massa flaskor för ett tag sedan. Någon som stack ut som du forsatt köpa?Om jag ska vara helt ärlig; ingen aning.
Tänkte göra ett inköp på lite blandat vin för att ha hemma. Egentligen bara billiga grejer. Och först röda viner, tänkte jag.
Är inte så insatt, intresserad eller något i den stilen. Har inte direkt några preferenser heller, men har gått igenom tråden samt hittat lite på annat håll.
Vore kul att ta folks input. Har avgränsat mig till mitt lokala bolag, men droppa gärna fler grejer i samma prisklass som ni tycker är bättre eller såga mina val totalt om ni vill!
Winefinder ägs av danska Philipssons som när de kör driver säljer vinerna billigare. Dock handlar det oftast om hela lådor då.Tänkte testa att beställa från Winefinder.se, någon som brukar köpa där ifrån?
Reviderade den listan rätt ordentligt, men det mesta jag testat har varit sådär (inte så konstigt).BTW. Du köpte ju en massa flaskor för ett tag sedan. Någon som stack ut som du forsatt köpa?
Köpt en hel del från Winefinder, men har tröttnat på osäkra leveranser.Tänkte testa att beställa från Winefinder.se, någon som brukar köpa där ifrån?
Fantastiska viner. Jag drack en Richebourg 1978 från DRC för några år sedan. Bättre Bourgogne får man leta efter. Så underbar.kvällens
Edit: för att ingen skall sätta vinet i halsen och tro att jag är dum i huvudet så måste jag erkänna att detta var ett försenat aprilskämt och att dessa aldrig kommer konsumeras
Nu blev jag sugen på detta vin också, får ta och beställa det till veckan. Behöver ett bra vin till kött, verkar ju passa för det.lite soft i uterummet innan middagsfix
Aldrig?kvällens
Edit: för att ingen skall sätta vinet i halsen och tro att jag är dum i huvudet så måste jag erkänna att detta var ett försenat aprilskämt och att dessa aldrig kommer konsumeras
Funkar allena oxåNu blev jag sugen på detta vin också, får ta och beställa det till veckan. Behöver ett bra vin till kött, verkar ju passa för det.