Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För att komma till sin rätt bör den ligga minst 10 år skulle jag säga, men om du vill ha en rivig upplevelse kan du dricka den tidigareTignanello ’17, när bör den drickas?
Trevligt, prövade en hel del 02 när jag va i bdx och de börjar verkligen komma in i sitt drickfönster!Kvällens vin. Svarta vinbär, blåbär, lätt rostad fatkaraktär, medelfylligt vin med mjuka tanniner, fin mognadston.
Då hade jag satsat på en maffig cabernet sauvignon, typTips på ett rödvin för runt 300-400kr? Det är maxbudgeten då vi samlat ihop pengar till en polare i present där vi köpt massa annat redan. Ska passa till grillkött.
Orolig bör du nog inte vara. Men eftersom inget som avger en annan doft är i skåpet så kommer det ju lukta "nytt".Har ett vinlagringsskåp från Mquvee som jag köpte i April. Gjorde enligt manualen att jag lät skåpet stå öppet ett eller två dygn (gjorde i alla fall vad det stod i manualen) för att vädra ut skåpet. Så här fyra månader senare så luktar skåpet fortfarande plast och väldigt nytt. Då min fru är gravid så har skåpet öppnat endast två-tre gånger efter det fyllts på. Bör jag var orolig och vädra det igen eller kommer doften ge med sig?
Att dömma av bilden så torde du främst vara oroliga för platsbrist..Har ett vinlagringsskåp från Mquvee som jag köpte i April. Gjorde enligt manualen att jag lät skåpet stå öppet ett eller två dygn (gjorde i alla fall vad det stod i manualen) för att vädra ut skåpet. Så här fyra månader senare så luktar skåpet fortfarande plast och väldigt nytt. Då min fru är gravid så har skåpet öppnat endast två-tre gånger efter det fyllts på. Bör jag var orolig och vädra det igen eller kommer doften ge med sig?
Haha ja vet.Att dömma av bilden så torde du främst vara oroliga för platsbrist..
Oxymoron...Bra bubbel under ca 150kr? Gärna från beställningssortimentet eller typ winefinder.
Alltså det är ju vad det är. Klart det finns vettiga grejer, precis som det finns vettiga klockor till nästan inga pengar alls.Oxymoron...
Bra bubbel under ca 150kr? Gärna från beställningssortimentet eller typ winefinder.
Helt ok. Tack för tips
Den här släpps i veckan. Brukar vara fantastiskt bra, iofs 49kr över budget.
Denna tyckte jag var helt ok https://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/delorme-7473801Bra bubbel under ca 150kr? Gärna från beställningssortimentet eller typ winefinder.
Langlois. Standard och bra.Bra bubbel under ca 150kr? Gärna från beställningssortimentet eller typ winefinder.
Här är den, bara 29kr över budget:Alltså det är ju vad det är. Klart det finns vettiga grejer, precis som det finns vettiga klockor till nästan inga pengar alls.
Blev 5 flaskor. Ska bli kul att testa!
Hej! Har köpt en flaska spontant utan research och fått en flaska. Leker med tanken på att köpa en flaska vin i månaden och lägga på lagring i källaren. Lite för att motivera mig att lära mig mer om vin.
Är någon av dessa lämpliga att påbörja detta projekt med? Tar gärna tips på info om lagring och hur man lär sig vad som har lagringspotential! Helst med fokus på italienskt rödvin.
Clerico är ett riktigt guldkorn, elegant men ändå kraftfullt, du kan lagra denna i 20 år.Hej! Har köpt en flaska spontant utan research och fått en flaska. Leker med tanken på att köpa en flaska vin i månaden och lägga på lagring i källaren. Lite för att motivera mig att lära mig mer om vin.
Är någon av dessa lämpliga att påbörja detta projekt med? Tar gärna tips på info om lagring och hur man lär sig vad som har lagringspotential! Helst med fokus på italienskt rödvin.
Hur vet man vilka årgångar som är bra att lagra? Och hur länge? Tack för svarAlltid trevligt med lagring.
Både Barolo och Amarone är lagringsvänliga.
Barolo 2016 är en grymt bra årgång att lagra. Har mycket potential.
Behöver i mitt tycke smakrikt kött och tung sås för att väga upp vinet.
Jag brukar utgå ifrån systembolaget årgångstabell :https://www.systembolaget.se/fakta-och-nyheter/vin/argangstabell/Hur vet man vilka årgångar som är bra att lagra? Och hur länge? Tack för svar
Kan det här vara något?
tips på liknande vin som går att köpa på systemet?
Ingen aning, tänker mig att någon druckit occidental och ett annat liknande och kan tipsa.