• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora vintråden

Dagens, mycket trevligt men kräver sin mat.
8B3F4F44-16CA-4359-98E8-F055AFE43312.jpeg

Känner att jag måste sänka nivån lite i tråden 😉.

Vi är på en ö i skärgården och allt drickbart måste släpas ut så vi provar lite vin på PET-flaskor.

Denna kan jag dock inte rekommendera, skum doft av plast, någon konstig bismak och både lite strävt och smaklöst samtidigt.

Men etiketten är lite snygg 😁.

20201031_185545.jpg

Senast ändrad:
Snyggt! Vilka var bäst och vad stack ut med dem? Hur var 2001? :)
97 blev WOTN, men jag tyckte 03 och 13 också höll riktigt hög nivå.
97 var förhållandevis ung och hade mycket sura körsbär, apelsin, choklad och var väldigt kryddig tillsammans med en bra struktur och längd.
03 hade härligt integrerade tertriära aromer tillsammans med mycket körsbär och björnbär och hade lite mindre sötma än många av de andra, inte lika tydlig ek vilket jag tror gjorde mycket för mig.
13 tyckte jag påminde om en bra jänkar cab med mycket cassis, lite brett och stor potential även om jag tycker den absolut går att dricka nu.

Skrev så här om 01:

Doftar blod, skogsgolv, vanilj och ek

Mer tillbaka i samma stil som 02, 13 och 09, lite mogna inslag men rätt primär-fruktdriven fortfarande med körsbär, cassis, svartpeppar, ek och apelsin. Lent i munnen, fin struktur och längd men saknar lite komplexitet.

Tillbaka
Topp