Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevligt! Går den att få fatt i via beställning eller privatimport?
Sjuuukt jäkla bra nu och kommer garanterat vara ännu bättre under kommande 10, 20, 30 år.
(plats 2 på James Suckling top 100 wines of the world 2022)
Jag tog en låda "en primeur" från Philipson Wine, beställde i början av augusti och fick hem den i förra veckan. Vet inte om det finns kvar som möjlighet.Trevligt! Går den att få fatt i via beställning eller privatimport?
Hittar inte vdp grosse lage på bolaget.
Vad kostade den en primeur? Brukar bara köpa Bordeaux primeur, men det kanske man skulle omvärdera.Jag tog en låda "en primeur" från Philipson Wine, beställde i början av augusti och fick hem den i förra veckan. Vet inte om det finns kvar som möjlighet.
Edit: man får ev passa sig att man hittar rätt (GG/grosse lage) när man söker för det finns ett vin som heter nästan identiskt men som inte är GG o kostar mindre än hälften.
Vad kostade den en primeur? Brukar bara köpa Bordeaux primeur, men det kanske man skulle omvärdera.
Har aldrig provat burkvin men lösningen på ditt problem är att öppna en flaska på söndag eller tisdag eller vilken dag du vill, drick 2-3 glas varje dag från den tills den tar slut (den räcker då ca 3 dagar). Vinet blir absolut inte dåligt på 3 dagar och ibland är det till o med så att det toppar på andra dagen och då lär man sig till nästa gång att det vinet vinner på luftning.BURKVIN
Ser mer och mer småburkar med vin på SB-släppen. Den initiala reaktionen är såklart "vad i helvete?" men som ingenjör och gammal ölbryggare förstår jag ju också att en aluminiumburk är 100% inert, har 0% ljusinsläpp och 0% syrediffusion. Skadar ju inte att den går att återvinna heller. Rent teorestiskt är det ett överlägset sett att KONSERVERA (inte lagra) dryck på.
Jag lever tyvärr med en fru som inte är så sädår överförtjust i vin som jag, vilket innebär att antingen måste suga i mig en hel flaska själv varje gång jag öppnar något eller får gå runt med öppnad-flaska-ångest och försöka hitta tillfällen att dricka upp öppnade grejer osv. Jaa, jag föstår att jag verkligen borde investera i en Coravin och att det skulle lösa typ alla mina problem. Halvflaskor är ju ett alternativ också, MEN är inte på jakt efter tips på andra lösningar, bara nyfiken på burkar i detta fall.
Är det några producenter som lyckats burka något gott? Är inte ute efter bordeaux, men sånt som man ändå gärna dricker någorlunda ungt? Känns som det är mycket naturvin på burkmarknaden? Något till fryspizzan efter man att brottat ungarna i säng vid 21 en söndag och inte känner för att öppna en hel flaska..
Beställde en Auslese men de gav mig en Spätlese istället som dessutom var billigare. Upptäckte, sade till men unga tjejen på bolaget vek sig inte - det var minsann rätt vin för när hon skannade i sin app var det detta jag fått. Otrevlig.Jag tog en låda "en primeur" från Philipson Wine, beställde i början av augusti och fick hem den i förra veckan. Vet inte om det finns kvar som möjlighet.
Edit: man får ev passa sig att man hittar rätt (GG/grosse lage) när man söker för det finns ett vin som heter nästan identiskt men som inte är GG o kostar mindre än hälften.
Magiskt bra!Inventerar lite...
Kabinett kommer nästa fredag på SB släpp...Inventerar lite...
Förutom på Pianrosso i förra släppet där typ alla andra låg högre än dem.Inför varje släpp på systemet försöker jag läsa så mycket som möjligt från olika kanaler. Känns som Grape alltid ligger mycket högre i sina betyg än andra. Någon annan med samma reflektion?
Nice lösning för mig som gärna dricker men inte mycket. Var har du köpt korken? Hur funkar det?Pangbra riesling från Australien. Rekommenderas. Öppnade denna förra helgen och provkörde coravins lösning för flaskor med skruvkapsyl. Fungerade bra. Möjligen att vinet var något piggare förra helgen. Vanskligt att jämföra ut minnet dock.
Det följde med två korkar när jag köpte min coravin.Nice lösning för mig som gärna dricker men inte mycket. Var har du köpt korken? Hur funkar det?
Jag kör med en kork i konform men tycker inte den håller riktigt så bra som man kan önska.
Men.. kan man inte bara skruva tillbaka kapsylen? Vad är det jag missar?Pangbra riesling från Australien. Rekommenderas. Öppnade denna förra helgen och provkörde coravins lösning för flaskor med skruvkapsyl. Fungerade bra. Möjligen att vinet var något piggare förra helgen. Vanskligt att jämföra ut minnet dock.
Coravin trycker i en gas, använder du korken har du massor av luft i flaskan.Men.. kan man inte bara skruva tillbaka kapsylen? Vad är det jag missar?
Såklart, för tidigt på morgonen....Coravin trycker i en gas, använder du korken har du massor av luft i flaskan.
Men.. kan man inte bara skruva tillbaka kapsylen? Vad är det jag missar?
Coravin trycker i en gas, använder du korken har du massor av luft i flaskan.
Såklart, för tidigt på morgonen....
Exakt.Absolut, men i verkligheten behövs ju typ bara det om man räknar med att spara en flaska minst 3+ dagar.
Scrolla upp lite och sen sök så finner du.Någon som har erfarenhet av Coravin? Funkar det bra? Hört både bra och dåliga omdömen därav blir man osäker om det är värt att lägga flera tusen.
Jag har skrivit tidigare i tråden men kan sammanfatta lite kort här.Någon som har erfarenhet av Coravin? Funkar det bra? Hört både bra och dåliga omdömen därav blir man osäker om det är värt att lägga flera tusen.