• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintråden

Tokka

Panerai
2-Faktor
Tyvärr känns det som att man inte kan nog mycket om vin men är dock riktigt svag för Gomez Cruzado sedan man bodde i Spanien och gjorde ett besök i Haro för några år sedan. Brukar alltid plocka upp några flaskor när jag är i Spanien, men med covid situationen så har det blivit glest mellan besöken. Blev väldigt glad när jag hittade dom i systembolagets beställningssortiment.
718D42A0-A75E-4836-8998-609968E8643B.jpeg
 
Skulle uppskatta några bra tips på ställen att köpa vin på nätet. :)

Har snart druckit mig till skrumplever på bolagets rödpang och mina inre organ skriker efter lite nya influenser. Jag är absolut inte kännare men skulle vilja vidga vyerna en aning. Har liksom fastnat i bolagets övre mellanklassortiment runt 150-300 kr, har väl lärt mig via trail and error vad jag gillar och inte och lagar också mycket mat till vilket har blivit till lite av en hobby på äldre dagar.

Så, kom gärna med några tips på bra och pålitliga ställen. Jag är som ni märker ingen direkt samlare och köper för att dricka och inte lagra även om tanken finns på att bygga en liten källare med lite grejer med tiden.

Tack.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Skulle uppskatta några bra tips på ställen att köpa vin på nätet. :)

Har snart druckit mig till skrumplever på bolagets rödpang och mina inre organ skriker efter lite nya influenser. Jag är absolut inte kännare men skulle vilja vidga vyerna en aning. Har liksom fastnat i bolagets övre mellanklassortiment runt 150-300 kr, har väl lärt mig via trail and error vad jag gillar och inte och lagar också mycket mat till vilket har blivit till lite av en hobby på äldre dagar.

Så, kom gärna med några tips på bra och pålitliga ställen. Jag är som ni märker ingen direkt samlare och köper för att dricka och inte lagra även om tanken finns på att bygga en liten källare med lite grejer med tiden.

Tack.
Postade de ställen jag beställt från (och fått leverans utan några problem) i Champagne tråden för ett tag sedan:
 

Vesper

Rolex
Skulle uppskatta några bra tips på ställen att köpa vin på nätet. :)

Har snart druckit mig till skrumplever på bolagets rödpang och mina inre organ skriker efter lite nya influenser. Jag är absolut inte kännare men skulle vilja vidga vyerna en aning. Har liksom fastnat i bolagets övre mellanklassortiment runt 150-300 kr, har väl lärt mig via trail and error vad jag gillar och inte och lagar också mycket mat till vilket har blivit till lite av en hobby på äldre dagar.

Så, kom gärna med några tips på bra och pålitliga ställen. Jag är som ni märker ingen direkt samlare och köper för att dricka och inte lagra även om tanken finns på att bygga en liten källare med lite grejer med tiden.

Tack.
Denna är bra för italienska

 

johpe

Panerai
2-Faktor
Kistler Russian River Valley Pinot Noir 2012.
Hallon, körsbär, ceder, lång elegant finish, perfekt moget, kanonvin.
6014766F-32E0-415A-BFFE-EEE8AC34E77D.jpeg
Låter riktigt nice.. Har sett till att skaffa mig några olika Amerikanska Pinot Noir på sistone (bla Three Sticks PFV och Belle Glos Clark&Telephone) då jag fått upp ögonen för dem. Har egentligen aldrig fastnat för "Old world" Pinot men de fylligare Amerikanska är riktigt Nice.

Hittar man Kistler bra online ngnstans eller?
 

ErikGBG

Audemars
Låter riktigt nice.. Har sett till att skaffa mig några olika Amerikanska Pinot Noir på sistone (bla Three Sticks PFV och Belle Glos Clark&Telephone) då jag fått upp ögonen för dem. Har egentligen aldrig fastnat för "Old world" Pinot men de fylligare Amerikanska är riktigt Nice.

Hittar man Kistler bra online ngnstans eller?
Gillar man kistler är hans nya projekt occidental också helt magiskt! Finns ibland på systemet.
 

Robbanc76

Cartier
Behöver lite nya förslag på goda röda viner som finns i Systembolagets ordinarie utbud. Max 500 kr.
Fram med era godaste tips och beskriv gärna er upplevelse av vinet. Tack på förhand 😊
 
Topp