• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Någon som vet vart jag kan få tag på Suntory Hibiki Whisky ”Japanese Harmony” - börjar sina & jag är oerhört förtjust i denna… hjälp mig! 🎷
072D5BFB-03E0-499E-AB55-BA8BA6CF9541.jpeg

Fasiken så kul! Det kalaset kostar en slant men skulle gärna strukit det från "bucket list". Några reflektioner från provningen som kan delgivas? Gott men hur mycket godare än andra som ligger under sådär 1000kr?
Ingen 23:a med?
Tjugotrean kom fram efter att bilden togs men jag tyckte nog att 10:an var bäst. Mycket vaniljbomb av samtliga utom rågen. Absolut inte värt priset så klart men som du säger är det något av en bucket list-sak!

Tjugotrean kom fram efter att bilden togs men jag tyckte nog att 10:an var bäst. Mycket vaniljbomb av samtliga utom rågen. Absolut inte värt priset så klart men som du säger är det något av en bucket list-sak!

Kul! Gillar också 10:an bäst. De 23or jag testat har jag upplevt som överlagrade, bourbon tål i regel inte så lång lagring utan att tappa mycket av de typiska bourbonaromerna, ofta blir det också alltför mycket tanniner och ek (har även märkt liknande effekt på vissa långlagrade låglandswhiskys).

Tillbaka
Topp