Mòine är faktiskt en av mina favoriter i prisklassen!Införskaffade dessa idag. Har bara provat bunnahabhain, trevlig rökig men inte så fyllig men för priset godkännd![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mòine är faktiskt en av mina favoriter i prisklassen!Införskaffade dessa idag. Har bara provat bunnahabhain, trevlig rökig men inte så fyllig men för priset godkännd![]()
Arran sherry cask på fatstyrka? Vet inte om den finns hela tiden men kommer i så fall i batcher minst 1-2 ggr per år. Inte provat själv, men hört rätt gott om den.Vad köper man nu för tiden om man vill ha rimligt prissatt (~600-700kr) sheyrrylagrad whisky på bolis? Behöver ej vara i fasta. Börjar få slut i skåpet och har inte handlat whisky på ett tag. Som referens gillar jag Ben Nevis 10, Abunadh, Glendronach 15 Revival (när den fanns). Tips mottages.
Edit ser nu att Revival finns på bolis. Är den lika bra som förr? Alltså för typ 10 år sen?
Skål!
![]()
Tackar! Kommer hålla utkik.Arran sherry cask på fatstyrka? Vet inte om den finns hela tiden men kommer i så fall i batcher minst 1-2 ggr per år. Inte provat själv, men hört rätt gott om den.
Vad köper man nu för tiden om man vill ha rimligt prissatt (~600-700kr) sheyrrylagrad whisky på bolis? Behöver ej vara i fasta. Börjar få slut i skåpet och har inte handlat whisky på ett tag. Som referens gillar jag Ben Nevis 10, Abunadh, Glendronach 15 Revival (när den fanns). Tips mottages.
Edit ser nu att Revival finns på bolis. Är den lika bra som förr? Alltså för typ 10 år sen?
Skål!
![]()
Tycker också Aberlouren är klockren sherry att ha i hyllan. Bra tips!Springbank är bra skit! Här är mina:
![]()
Den senaste i deras releaser är 100% sherry så den kan jag rekommendera:
![]()
(men dessvärre är den nog rätt omöjlig att få tag på nu, tog slut på studs)
Men min riktigt sherry go-to whisky är Aberlour a'bunadh:
(den är riktigt bra o prisvärd tycker jag)![]()
Aberlour a'bunadh
Nyanserad smak med tydlig karaktär av sherryfat, inslag av dadlar, tobak, choklad, kanel, nougat, aprikos och knäck.www.systembolaget.se
Snyggt! Huswhiskyn brukar vara vanliga 10yo. Behöver fylla på dock. Släpps 3:e såg jag.Springbank är bra skit! Här är mina:
![]()
Den senaste i deras releaser är 100% sherry så den kan jag rekommendera:
![]()
(men dessvärre är den nog rätt omöjlig att få tag på nu, tog slut på studs)
Men min riktigt sherry go-to whisky är Aberlour a'bunadh:
(den är riktigt bra o prisvärd tycker jag)![]()
Aberlour a'bunadh
Nyanserad smak med tydlig karaktär av sherryfat, inslag av dadlar, tobak, choklad, kanel, nougat, aprikos och knäck.www.systembolaget.se
Local Barley serien är första whiskyn som jag köpt med liiite investerings syfte (men alltid minst 2 flaskor av varje så jag kunnat dricka oxå), ngra av dem är redan upp ett par tusen.Snyggt! Huswhiskyn brukar vara vanliga 10yo. Behöver fylla på dock. Släpps 3:e såg jag.
A'bunadh är en klassiker!
Hade lösa planer på det också. Men blev aldrig mer än 11yo som jag har en extra av. Man har ju druckit ur några pavor som gått upp en del. Typ Yamazaki 18yo. Kostade då 800kr på bolis...Local Barley serien är första whiskyn som jag köpt med liiite investerings syfte (men alltid minst 2 flaskor av varje så jag kunnat dricka oxå), ngra av dem är redan upp ett par tusen.
Yes, 10yo är bra, samtidigt släpps 21yo, riktig Mumma! (men rätt högt upp i prissegmentet).
Ja, tyvärr har mitt whisky intresse gått ner lite oxå till fördel för vin intresset.Hade lösa planer på det också. Men blev aldrig mer än 11yo som jag har en extra av. Man har ju druckit ur några pavor som gått upp en del. Typ Yamazaki 18yo. Kostade då 800kr på bolis...
21 är lite för kostsam. Har inget riktigt whiskyintresse längre men man vill ju alltid dricka gott![]()
Sälj den och köp vin för pengarna om du gillar det bättre! Vad är det för buteljering du har?Ja, tyvärr har mitt whisky intresse gått ner lite oxå till fördel för vin intresset.
En del flaskor är man ju glad att man han öppna innan de blev för dyra!Det är ju alltid godare att dricka! Har en Port Ellen som jag inte han öppna, och nu är den för dyr för o drickas (för mig iaf), vet inte riktigt vad jag ska göra med den.
Tjaaa, det är ju ett alternativ. Mest troligt är att den får stå där den står tills jag plötsligt får feelingSälj den och köp vin för pengarna om du gillar det bättre! Vad är det för buteljering du har?
Aha, den är inte dum alls. Har satt 88 poäng på den. Ligger runt 15-20k i nuläget ser jag, så länge det inte evaporerat för mycket och du har kartong och etiketterna är i bra skick.Tjaaa, det är ju ett alternativ. Mest troligt är att den får stå där den står tills jag plötsligt får feeling...
Det är Port Ellen egen buteljering, 2nd release 1978.
Yes, allt i bra skick, satt parafilm runt korken enligt konstens alla regler så ska inte evaporera ngt.Aha, den är inte dum alls. Har satt 88 poäng på den. Ligger runt 15-20k i nuläget ser jag, så länge det inte evaporerat för mycket och du har kartong och etiketterna är i bra skick.
Härligt, jag har den men inte öppnat den än, var den god?En Cigarr whisky måste man ju testa.
![]()
Den ja!! Hur var den?En Cigarr whisky måste man ju testa.
![]()
Ihop med cigarr var den mkt trevlig. Bra vanilj o söta toner som gifte sig bra med cigarren.Härligt, jag har den men inte öppnat den än, var den god?
Blev till å beställa (med hemleveransIhop med cigarr var den mkt trevlig. Bra vanilj o söta toner som gifte sig bra med cigarren.
Har inte testat utan garre men tänker att den kan bli lite annorlunda då o kanske rentav lite återhållsam? Jag tycker smakmässigt att den funkade klockrent till den Robusto jag puffade.Blev till å beställa (med hemleverans)
Kollat lite på den där! Är den OK?Inte nog med att den är trevlig att dricka, den går att balansera också ...
![]()
Kollat lite på den där! Är den OK?![]()