• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Håller med. En av mina favoriter under 400:-.

Tror dom ändrade etikett och förpackning för en 2-3 år sedan. Kom utan kartong tidigare.

PS. Bara så att du vet, om man taggar någon när man editerar en post får personen ingen notis.
Ok! Good to know... 👍🏻🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 Både det ena och andra. 😃
 

JLSM

Omega
Top notch...gick inte att peka ut en ensam segrare, Mortlachen var grym bourbon lagring för sig men lite fusk med så mkt sherry som snodde rampljuset.
Glenglassaugh golvade mig, var i andakt i flera minuter efteråt typ och man trodde att nu var toppen av vad en whisky rent tekniskt ska kunna leverera nådd.
Men sen kom Caperdonich och var ännu bättre, och goyne var också helt suverän och Taliskern var enkelt en av de bästa rökare man smakat och i nivå andra legendariska rökare som Brora 2002, Lagavulin 21yo och Yoichi 1988.
Kort och gott en av de coolaste linorna man fått förmånen att dra, men whisky är till för att avnjutas! :)
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Top notch...gick inte att peka ut en ensam segrare, Mortlachen var grym bourbon lagring för sig men lite fusk med så mkt sherry som snodde rampljuset.
Glenglassaugh golvade mig, var i andakt i flera minuter efteråt typ och man trodde att nu var toppen av vad en whisky rent tekniskt ska kunna leverera nådd.
Men sen kom Caperdonich och var ännu bättre, och goyne var också helt suverän och Taliskern var enkelt en av de bästa rökare man smakat och i nivå andra legendariska rökare som Brora 2002, Lagavulin 21yo och Yoichi 1988.
Kort och gott en av de coolaste linorna man fått förmånen att dra, men whisky är till för att avnjutas! :)
Helt rätt, såg mycket bra ut! Taliskern har jag testat, dock inte den batchen. Och även andra 72or av Glenglassaugh, Caperdonich och Glengoyne, alla mycket bra men dessa såg riktigt feta ut. Var det en klubbprovning eller bara vanlig lördagkväll? :)
 

JLSM

Omega
Helt rätt, såg mycket bra ut! Taliskern har jag testat, dock inte den batchen. Och även andra 72or av Glenglassaugh, Caperdonich och Glengoyne, alla mycket bra men dessa såg riktigt feta ut. Var det en klubbprovning eller bara vanlig lördagkväll? :)

Jag och en polare anordnar en årlig get-together och vi var rätt djupt ned i whiskyträsket för 4-5 år sen och ropade hem ett antal legendarer när dessa fortfarande var "rimliga" att få tag på. Inte riktigt värda att köpa idag med tanke på prisutvecklingen senaste åren men nu fick vi feeling, de hade hånat oss från skåpen tillräckligt länge. :)
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Jag och en polare anordnar en årlig get-together och vi var rätt djupt ned i whiskyträsket för 4-5 år sen och ropade hem ett antal legendarer när dessa fortfarande var "rimliga" att få tag på. Inte riktigt värda att köpa idag med tanke på prisutvecklingen senaste åren men nu fick vi feeling, de hade hånat oss från skåpen tillräckligt länge. :)
Kul! På temat att whisky är till för att avnjutas kan jag tipsa om Malt Reviews på Youtube, de öppnar och dricker en del av det absolut bästa som någonsin buteljerats. Opretentiöst och småtrevligt.

Här är nån mille på bordet.


 

laketwig

Patek
2-Faktor
Ytterligare en välbalanserad Whisky. Då det även är torsdag blir det i dubbel bemärkelse ... ;)
Omega 42 2022-05-12 (Whisky 1).jpg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Någon som fick något kul på websläppet idag?

Själv plockade jag hem i "min" samlings-serie; Springbank Local Barley.

Systembolaget sidan kraschade som vanligt!!! Gissa om jag svor o levde 10:00:02, men det löste sig till slut.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Hade tänkt spara öppningen av denna som firande när min nästa klocka kom. Men det tar så lång tid och efter senaste avsnittet av Better call Saul behövde man en whiskey.

Väldigt god är betyget.

Edit: ah just det. Den är irländsk så är ju en whiskey och inte whisky haha. Hoppas det är ok ;)
20220524_211716.JPG
 
Senast ändrad:
Topp