• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

nept

Panerai
Morsan hittade denna i ett förråd. Står inget år på den så frågan är väl vilken årgång det är och om den är nåt att ha? 🤔

IMG_20220604_230141.jpg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Ny klocka=Nyöppnad flaska whisky.

Faktiskt första gången jag provar Chivas Regal 🤨😯 Men jäklar, det är nog favoriten av det som står i skåpet nu.
20220609_185522.JPG
 
Senast ändrad:

Niclas

Omega
Snälla Whiskyvänner, var kan jag köpa fler av denna?
Passar mig och frun helt utmärkt men är slut på Bolis och de som har den internationellt vill inte skicka till kära Svedala.
Lär finnas 2 flarror i Finland men vet inte om Alko skickar till vårt monopol
Någon som har tips?

4DA4E071-5203-4A7A-80DD-DC96501BF878_1_105_c.jpeg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Inte min smak riktigt tyvärr, men den går ner.
20220622_191207.JPG


Har ni tips på en whisky eller whiskey som påminner om Chivas Regal 12? Gillar inte för rökigt, men lite rökig som Chivas är gillar jag.

En svingod (många i tråden håller med) med en mycket trevlig antydan till rökighet är den till vänster i bilden ovanför din bild, dvs Dalwhinnie 15. Min absoluta favorit under 500:-. Dålig koll på Chivas så om dom påminner om varandra får du avgöra ... ;)
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
Haha varit sugen på att prova Buffalo trace för Joe tjatar så mycket om den. Värd att prova? Japanen lär jag köpa.
Min erfarenheter av Buffalo Trace är goda. Klart prisvärd bourbon och god men den är relativt ung i smaken jämfört med äldre skottar och dylikt.

Jag har också haft förmånen att prova längre lagrade varianter från samma destilleri, bla en riktigt gammal Sazerac rye whisky. De var väldigt bra men kostade också en arm och tre ben
 
Senast ändrad:

Kessler

Rolex
2-Faktor
Min erfarenheter av Buffalo Trace är goda. Klart prisvärd bourbon och god men den är relativt ung i smaken jämfört med äldre skottar och dylikt.

Jag har också haft förmånen att prova längre lagrade varianter från samma destilleri, bla en riktigt gammal Sazerac rye whisky. De var väldigt bra men kostade också en arm och tre ben
Nice. Men efter att ha sett bild två här från Joe Rogans Instagram är jag inte så sugen längre (det är inte whiskey i flaskan...) https://www.instagram.com/p/CfE0u-qFg45/?igshid=MDJmNzVkMjY=
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Min erfarenheter av Buffalo Trace är goda. Klart prisvärd bourbon och god men den är relativt ung i smaken jämfört med äldre skottar och dylikt.

Jag har också haft förmånen att prova längre lagrade varianter från samma destilleri, bla en riktigt gammal Sazerac rye whisky. De var väldigt bra men kostade också en arm och tre ben
Håller flera andra framför buffalon, i ungefär samma prissegment. Blev rätt besviken på den. Nu vill jag gärna ha lite högre alkoholhalt. Runt 45% händer det grejer för min del. Kolla t.ex bulleit. Även wild turkey 101 är bra (späds med fördel).
 

Psykel

Patek
Håller flera andra framför buffalon, i ungefär samma prissegment. Blev rätt besviken på den. Nu vill jag gärna ha lite högre alkoholhalt. Runt 45% händer det grejer för min del. Kolla t.ex bulleit. Även wild turkey 101 är bra (späds med fördel).
Medhåll på Bulleit, den är ruskigt bra! Buffalo Trace är helt okej, men känner att den är lite överflödig när man kan få Bulleit för en tia mindre på systemet.
 
Topp