• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Falcone

Cartier
2-Faktor
Riktigt bra fat Viking Line fick tag på, helt i min smak. Hög viskositet och fet sherrypåverkan.

HP.jpg
 

Dhx

Omega
Vet ej om detta är tillåtet men har utöver klockor även clichémässigt även fastnat för whisky. Undrar om det finns folk här som är intresserade av att swappa lite whisky samples? Observera ej för kommersiellt ändamål eller vinstsyfte, utan helt enkelt prova olika slags whisky!

Exempel på öppnade flaskor:

Macallan rare cask (2020)
Yamazaki 18
Hibiki 21
Springbank 18 (2020)
Glendronach 21 (2020)
Talisker 25 (2005)
Glenlivet 25 (2020)
Glenlivet 18 Sweden edition (SC+CS)

Önskar såklart ungefär i samma nivå men föreslå gärna!
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Återkom gärna efter du ryckt foliet 😊

Gjorde det tidigare ikväll, även om det inte syns på den här bilden ... ;)
IWC I 2022-07-07 (Whisky).jpg


Recensionen jag länkade till ovan var korrekt. Klart bra för att inte ha åldersangivelse. Den råhet som kan finnas i t ex Loch Lomond för samma pengar fanns det inte ett spår av här. Mild, lättdrucken och vid en blindtest hade jag trott att den skulle kosta betydligt mera än 299:-. Mycket väl värd att prova och en ny budgetfavorit, helt klart!
 

J.Kall

Omega
Gjorde det tidigare ikväll, även om det inte syns på den här bilden ... ;)
IWC I 2022-07-07 (Whisky).jpg


Recensionen jag länkade till ovan var korrekt. Klart bra för att inte ha åldersangivelse. Den råhet som kan finnas i t ex Loch Lomond för samma pengar fanns det inte ett spår av här. Mild, lättdrucken och vid en blindtest hade jag trott att den skulle kosta betydligt mera än 299:-. Mycket väl värd att prova och en ny budgetfavorit, helt klart!
Tack för input, blir att testa en flaska! 👍🏻😊
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Om ni hade det här utbudet av whisky att köpa. Vilka hade ni köpt då? Kommer nog få möjlighet att beställa 2 flaskor.


Jag gillar verkligen Caol ila 12år och en vanlig klassisk Laphroaig duger. Helt enkelt åt de rökiga hållet men bör inte ta över helt.
Tycker ardbeg är för rivig. Maccallan 12år är trevlig också utan att vara speciellt rökig.

Spontant känns dessa två intressanta


Har faktiskt lite kvar av just bowmore 18 som jag tänkte uppfräsha minnet av ikväll.
 

Barfly

Cartier
Om ni hade det här utbudet av whisky att köpa. Vilka hade ni köpt då? Kommer nog få möjlighet att beställa 2 flaskor.


Jag gillar verkligen Caol ila 12år och en vanlig klassisk Laphroaig duger. Helt enkelt åt de rökiga hållet men bör inte ta över helt.
Tycker ardbeg är för rivig. Maccallan 12år är trevlig också utan att vara speciellt rökig.

Spontant känns dessa två intressanta


Har faktiskt lite kvar av just bowmore 18 som jag tänkte uppfräsha minnet av ikväll.
Varför inte testa något som du inte har testat tidigare? Kanske en mindre rökig och en rökig :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Varför inte testa något som du inte har testat tidigare? Kanske en mindre rökig och en rökig :)
Lite för att jag inte dricker så mycket whisky, håller mig mest till öl. Skulle bli rätt besviken om jag lägger ut dyrare pengar på en som jag sen inte gillar.

Glen scotia har jag inte testat förr men vill minnas att jag läst mig till att den ska vara bra. Så den är lite av min fega chansning :p
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Ett klockrent val för en mindre rökig är Dalwhinnie 15 för 499:-. Det finns där men inte så att det tar överhanden. Min favorit under 500 spänn. :happyhappy:
Omega 42 2022-05-07 (Whisky 3).jpg
Tack för tipset :) just denna fanns inte med på taxfree-listan. Tänkte om det var någon vits att be min systers man handla med nått.

Glen scotia verkar ligga i stil med Caol ila. Smuttade på Bowmore 12, 15 och 18 nyss.

15 och 18 var båda trevliga. Lite sherry på 15 men ändå ett skönt men lätt rivit djup i 18.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Fick välja en till och tydligen minskade utbudet lite när han loggade in.

Men blir:
Glen scotia 16 campeltown
Glenfarclas 12 highland
The belvenie creation of a classic spayside

Antar att de klassas som ungefär:
Rök, sherry och neutral?

Känns som en spännande om än lite dyr chansning på 3 helt otestade whisky
 
Senast ändrad:

Barfly

Cartier
Fick välja en till och tydligen minskade utbudet lite när han loggade in.

Men blir:
Glen scotia 16 campeltown
Glenfarclas 12 highland
The belvenie creation of a classic spayside

Antar att de klassas som ungefär:
Rök, sherry och neutral?

Känns som en spännande om än lite dyr chansning på 3 helt otestade whisky
KUL!! Tror inte du blir besviken på någon av dom :)
 

Barfly

Cartier
Låter bra! Hade jag rätt i min efterforskning att de är klassade i den ordning jag skrev också? Försökte hitta tre så olika som möjligt :)
Har inte testat Glen Scotia vet inte hur mycket rök det är i den. Tror Balvenie har lagrats en liten stund på sherryfat, inte som Glenfarclas dock.
Någon annan som har testat Glen scotia?
 
Topp