Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Återkom gärna efter du ryckt folietDagens chansning. Nyhet sen 1/6 för 299:- som får bra recensioner. En konkurrent till Loch Lomond Madeira Cask för samma pengar?
Glen Moray Chardonnay Cask Finish – snygg och belevad
Glen Moray, beläget i Elgin, hjärtat av Speyside, startade ursprungligen som Elgin West Brewery…www.livetsgoda.se
Återkom gärna efter du ryckt foliet
Tack för input, blir att testa en flaska!Gjorde det tidigare ikväll, även om det inte syns på den här bilden ...
Recensionen jag länkade till ovan var korrekt. Klart bra för att inte ha åldersangivelse. Den råhet som kan finnas i t ex Loch Lomond för samma pengar fanns det inte ett spår av här. Mild, lättdrucken och vid en blindtest hade jag trott att den skulle kosta betydligt mera än 299:-. Mycket väl värd att prova och en ny budgetfavorit, helt klart!
Tack för input, blir att testa en flaska!
Har dessvärre inte hunnits med än! Återkommer så snart den testatsHar det blivit någon än?
Vidhåller att det lätt är den bästa under 300 spänn. Etiketten färgmatchar urtavlan också ...
Glen Moray må vara bra för 299:- men den här är bättre för bara 56:- spänn till. Förbluffande bra Whisky som finns i spannet 350-400:- ...
Provsmakning av senaste inköpet, håller med om att den är trevlig för pengen.
Varför inte testa något som du inte har testat tidigare? Kanske en mindre rökig och en rökigOm ni hade det här utbudet av whisky att köpa. Vilka hade ni köpt då? Kommer nog få möjlighet att beställa 2 flaskor.
Vin & sprit
sunclass.airshoppen.com
Jag gillar verkligen Caol ila 12år och en vanlig klassisk Laphroaig duger. Helt enkelt åt de rökiga hållet men bör inte ta över helt.
Tycker ardbeg är för rivig. Maccallan 12år är trevlig också utan att vara speciellt rökig.
Spontant känns dessa två intressanta
GLEN SCOTIA 16 YEAR OLD SINGLE MALT
En 16-årig American Oak whisky med noter av vanilj, karakteristiska Campbeltown sea spray och kryddiga aromatiska frukter.<br /> <br /> <b>Kom du ihåg något sött och salt för en mysig kväll på hotellet?</b> Köp det <a href="/se/produkter/sotsaker">här</a>sunclass.airshoppen.com
BOWMORE 18 YEAR OLD SINGLE MALT
Ett populärt Islay-uttryck – frisk med noter av salt sill och kolrök.<br /> <br /> <b>Kom du ihåg något sött och salt för en mysig kväll på hotellet?</b> Köp det <a href="/se/produkter/sotsaker">här</a>sunclass.airshoppen.com
Har faktiskt lite kvar av just bowmore 18 som jag tänkte uppfräsha minnet av ikväll.
Lite för att jag inte dricker så mycket whisky, håller mig mest till öl. Skulle bli rätt besviken om jag lägger ut dyrare pengar på en som jag sen inte gillar.Varför inte testa något som du inte har testat tidigare? Kanske en mindre rökig och en rökig
Tar gärna tips på en mindre rökig i stil med maccallan dock. Kan tänka mig byta ut bowmore 18 mot nått annat i den prisklassen kring 1000krVarför inte testa något som du inte har testat tidigare? Kanske en mindre rökig och en rökig
Tar gärna tips på en mindre rökig i stil med maccallan dock. Kan tänka mig byta ut bowmore 18 mot nått annat i den prisklassen kring 1000kr
Tack för tipset just denna fanns inte med på taxfree-listan. Tänkte om det var någon vits att be min systers man handla med nått.Ett klockrent val för en mindre rökig är Dalwhinnie 15 för 499:-. Det finns där men inte så att det tar överhanden. Min favorit under 500 spänn.
Tycker Balvenie är fin, den som fanns i katalogen.Tack för tipset just denna fanns inte med på taxfree-listan. Tänkte om det var någon vits att be min systers man handla med nått.
Glen scotia verkar ligga i stil med Caol ila. Smuttade på Bowmore 12, 15 och 18 nyss.
15 och 18 var båda trevliga. Lite sherry på 15 men ändå ett skönt men lätt rivit djup i 18.
Tack för tips blir nog glen scotia 16 och den isåfall för att få två lite olika att välja påTycker Balvenie är fin, den som fanns i katalogen.
KUL!! Tror inte du blir besviken på någon av domFick välja en till och tydligen minskade utbudet lite när han loggade in.
Men blir:
Glen scotia 16 campeltown
Glenfarclas 12 highland
The belvenie creation of a classic spayside
Antar att de klassas som ungefär:
Rök, sherry och neutral?
Känns som en spännande om än lite dyr chansning på 3 helt otestade whisky
Låter bra! Hade jag rätt i min efterforskning att de är klassade i den ordning jag skrev också? Försökte hitta tre så olika som möjligtKUL!! Tror inte du blir besviken på någon av dom
Har inte testat Glen Scotia vet inte hur mycket rök det är i den. Tror Balvenie har lagrats en liten stund på sherryfat, inte som Glenfarclas dock.Låter bra! Hade jag rätt i min efterforskning att de är klassade i den ordning jag skrev också? Försökte hitta tre så olika som möjligt