• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Traditionsenlig torsdagsbalansering av veckan inköp ... :happyhappy:
IWC I 2023-01-19 (Whisky 2).jpg

Bra och prisvärd Whisky som var en av mina favoriter tidigare. Måste vara en gammal flaska du har för den har utgått ur sortimentet på Systemet eller köpt utomlands kanske?
Kan inte annat än att hålla med dig! Riktigt bra whisky!
Ja tyvärr så har den utgått och den är köpt på systembolaget när den fanns. Har stått oöppnad ett bra tag men nu fick de bli ett folieryck 😉👍🏻

Far likt mig är mycket förtjust i whisky. Han fyller 70 inom kort, letar något spännande med lite ålder på.
Vad har ni för tips? Obs gubben gillar ej rökig whisky.
Vad är ert bästa tips för Några tusenlappar?

Far likt mig är mycket förtjust i whisky. Han fyller 70 inom kort, letar något spännande med lite ålder på.
Vad har ni för tips? Obs gubben gillar ej rökig whisky.
Vad är ert bästa tips för Några tusenlappar?

Varför inte en Glengoyne 21 för 1.800:-, som jag fick när jag gick i pension för snart 5 år sedan?

Whisky 2018-03-30.jpg

Grym presentförpackning också ... ;)
Glengoyne 21 2021-03-18 (låda).jpg

Någon som beställde High Coast Founders idag?
Väldigt nyfiken.
Var också sugen. Men hittade inte beställningsnummer då jag inte var registrerad på deras nyhetsbrev…

Nu går sista skvätten av den här och det lär nog inte bli flera. Fortfarande bäst under 300 (299) men lägger man på 50-100 kronor så blir det SÅ mycket bättre. Har fått lite höjd pension i år så den smällen kommer jag att kunna ta ... ;)
IWC M 2023-01-27 (Whisky 1).jpg

Någon av dom här tre som jag tjatat om förut t ex:
Whisky 2022-12-01 (3).jpg

Nu går sista skvätten av den här och det lär nog inte bli flera. Fortfarande bäst under 300 (299) men lägger man på 50-100 kronor så blir det SÅ mycket bättre. Har fått lite höjd pension i år så den smällen kommer jag att kunna ta ... ;)
IWC M 2023-01-27 (Whisky 1).jpg

Någon av dom här tre som jag tjatat om förut t ex:
Whisky 2022-12-01 (3).jpg
Håller med dig. Den är god, men för samma pengar köper jag hellre Loch Lomond Madeira Cask som smakar mer, eller lägger till några slantar för AnCnoc 👌🏻

Tillbaka
Topp