• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

IMG_2612.jpeg

Lördagswhiskyn här blir näst sista glaset av min Aberlour 12!

Tjatigt, jag vet, men man ändrar inte på en snart 10-årig torsdagsrutin. Det började när jag fyllde 60 och gav mig själv lediga fredagar i present, den bästa present som jag någonsin fått. :happyhappy:

Balanserat Whisky på torsdagar har jag däremot bara gjort dom senaste 7 åren ... ;)
Rolex 2023-08-24 (Whisky 1).jpg

Tjatigt, jag vet, men man ändrar inte på en snart 10-årig torsdagsrutin. Det började när jag fyllde 60 och gav mig själv lediga fredagar i present, den bästa present som jag någonsin fått. :happyhappy:

Balanserat Whisky på torsdagar har jag däremot bara gjort dom senaste 7 åren ... ;)
Rolex 2023-08-24 (Whisky 1).jpg
Trodde nästan ett tag att farbrorn hade blivit sjuk eller nåt ;)

Får man be om lite hjälp här bland alla whiskeyhjältar? Jag är själv ganska ny på banan men jag och frugan har börjat smutta på en whisky till kvällen på helgen. Jag har upptäckt att jag nog har lättare för de lite rökigare sorterna och just nu konsumeras mest Mackmyra svensk rök. Har ni några tips på något ännu rökigare men som inte bara smakar torv och tjära?

Klockbild för sakens skull 😊

Bilagor

• IMG_9344.jpeg
    IMG_9344.jpeg
    186.3 KB · Visningar: 2
Får man be om lite hjälp här bland alla whiskeyhjältar? Jag är själv ganska ny på banan men jag och frugan har börjat smutta på en whisky till kvällen på helgen. Jag har upptäckt att jag nog har lättare för de lite rökigare sorterna och just nu konsumeras mest Mackmyra svensk rök. Har ni några tips på något ännu rökigare men som inte bara smakar torv och tjära?

Bowmore är den mildaste av Islay-sorterna har jag för mig. Fortfarande mkt rök och torv såklart. Inte testat Mackmyra så kan inte jämföra riktigt.

Lagavulin 16 är riktigt trevlig!

Mina favoriter är Ledaig 10 och Port Charlotte 10, mycket trevliga.

Tillbaka
Topp