• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Bara för att jag köpte två flaskor igår kommer äldsta sonen hem och lämnar över dom här två. Han hade tydligen för många ... ;)
Omega 42 2023-07-26 (Whisky x 2).jpg
Glenmorangie drack jag i helgen, mycket trevlig 👍 Inte omöjligt att en sådan inhandlas snarast 😄

Så var det äntligen dags att prova en av dom två jag fick i present igår. Började med Glen Scotia som jag aldrig provat tidigare. Anses av flera vara ett alternativ till Springbank 10 som ju är nästan omöjlig att få tag på, i alla fall till listpris (känns det igen? ;) ). Släpps ju bara ett fåtal varje år så om du inte är snabb på <F5> så blir du som dom flesta andra utan. Påminner definitivt om Springbanks fylliga smak. Då den håller 46% vill i alla fall jag ha en skvätt vatten i så smakerna kommer fram bättre och inte dränks i alkoholstyrkan. En av dom bättre jag druckit på länge faktiskt. Kan nog vara värd sina 759:- ... :happyhappy:

Omega 42 2023-07-27 (Whisky).jpg

Senast ändrad:
Sjukt grymt 😍 något avundsjuk… 😂 kom gärna med recension om Glampingen då jag tänkte ta mig dit nästa år!
Det var jättebra!
Visningen av destilleriet var proffsigt. Bra provning, jag valde Special och inte Origin då jag druckit alla från den serien.
Glampingen var OK. Ingen el, men nära toll servicehus. Schyst mat som ingick när man tog paketet.

Allt som allt ett väldigt lyckat och intressant besök 😊

Dags att prova den andra presenten jag fick i onsdags, också en ny bekantskap för mig. Har givetvis provat Glenmorangie 10, som är helt OK men det finns
bättre eller lika bra för mindre än dom 469:- som den kostar. Lasanta däremot var inte dum alls, om man gillar sherrysmak på sin Whisky. Ett lite fylligare
alternativ till Aberlour för en 150-lapp mer, dvs 629:-. Om det är värt det är en smaksak, men god är den. :happyhappy:

IWC I 2023-07-28 (Whisky 2).jpg

Äntligen fick jag börja skriva i denna fina tråd när jag klev upp på Omega. 😊

Befinner mig i stugan vid havet så skåpet är litet, men ikväll blir det denna fina Ardbeg. Rökig Islay är favoritwhiskyn.
Har en hel del kvar att upptäcka från Islay så det lär väl dyka upp nått omdöme här i tråden framöver.
Min lilla whiskyresa började med att jag absolut inte gillade rökigt, men nu är det bara rökigt som gäller, har faktiskt svårt för annan whisky.. kanske finns några fina tips här i tråden på icke rökigt.

Skål på er 🌞🔝

IMG20230728200256.jpg

Det var meningen att jag skulle smaka på alla mina whiskys under semestern. Fick problem med en visdomstand så nu är det uppehåll ett tag.
Men han testa några innan i alla fall. J.P Wiser 23, Bunnahabhain an cladach, Nikka Yoichi, Macallan 12 sherry, Macallan 12 double oak.

Cheers! 🥃

Sista skvätten av min Glenlivet 18, kanske provar en Glen Scotia 15 nästa gång 🙂.

IMG_20230811_194304.jpg

Glenlivet 12, 15 och 18 är alla riktigt bra, även om jag föredrar 15. Klart du ska prova Glen Scotia som är det bästa jag provat på länge. 759:- är inte billigt men väl värt det om du frågar mig. Glöm inte en skvätt vatten så blir den ännu bättre då den håller 46% ... ;)

Sista skvätten av min Glenlivet 18, kanske provar en Glen Scotia 15 nästa gång 🙂.

IMG_20230811_194304.jpg

Glenlivet 12, 15 och 18 är alla riktigt bra, även om jag föredrar 15. Klart du ska prova Glen Scotia som är det bästa jag provat på länge. 759:- är inte billigt men väl värt det om du frågar mig. Glöm inte en skvätt vatten så blir den ännu bättre då den håller 47% ... ;)
Deras double cask är annars rätt hygglig för pengen 😊

Tillbaka
Topp