Harley
Basic
Aha då vet man det. Hoppades på att det skulle vara mer åt Nikka-hållet..Ja, tyvärr smakar den enligt mig riktigt dåligt. Väldigt spritig smak, lite kemilåda över det hela..
Kanske funkar att göra drinkar på
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aha då vet man det. Hoppades på att det skulle vara mer åt Nikka-hållet..Ja, tyvärr smakar den enligt mig riktigt dåligt. Väldigt spritig smak, lite kemilåda över det hela..
Kanske funkar att göra drinkar på
Betalade 22 eur för den i matbutiken (luxemburg), och det var 22 eur för mycket.Precis hämtat min senaste beställning från Systembolaget. Har som synes fastnat för japansk whisky. Nån som provat?![]()
Lapis-blommor?En liten japan på balkongen
![]()
Lapis-blommor?![]()
1-årskalas igår (?!) & eftersom där fanns en hel del likasinnade på kalaset så bestämde vi män oss för att köra igenom pappans whiskysortiment, så blev ungefär en 6:a av varje av nedanstående.En väldigt trevlig & bra idé Igår. Idag, inte lika mycket..
JURA. Diurachs' Own 16 years
JURA Superstition
NIKKA Coffey Malt
NIKKA All malt
NIKKA From the Barrel
The Macallan 12years Double cask
Dalwhinnie 15 years
Vad tyckte du då?
Hehe nästan lite så men jag kan nog rangordna dom hyfsat iaf:Förmodligen för packad för att minnas![]()
Funderat lite på nikka coffey MaltHehe nästan lite så men jag kan nog rangordna dom hyfsat iaf:
JURA Diurachs 16years 5:a
JURA Superstition 3:a
NIKKA Coffey Malt Klar 1:a
NIKKA All malt 4:a
NIKKA From the Barrel 2:a
The Macallan 12years Double cask 4:a
Dalwhinnie 15 years delad 2:a plats.
Den 15 åriga, Glendronach Revival, som jag tror har slutat säljas var fan den bästa standardmalten på bolaget.Denna är riktigt bra. Sugen på att testa 18 åringen med. Synd att jag inte hann knipa en på bolaget innan de tog slut.
![]()
denna tyckte jag var bra och då är jag kräsenAldrig testat Macallan men tänkte ge det en chans. Är annars stort fan av Lagavulin, Laphroaig på den rökiga sidan, och Glenkinchie på den mildare sidan. Vilken/vilka ska man börja med? Tänkte mig något lent men tungt.![]()
denna tyckte jag var bra och då är jag kräsen
du glömde nog BILDENEn stänkare i värmen.
Fixatdu glömde nog BILDEN![]()
"Stearinryck"
Min första flarra bourbon. Rätt gott faktiskt, väldigt söt i smaken. Blir perfekt för sommarens alla Mint Juleps
![]()