• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

R38148

Cartier
2-Faktor
81E948C9-829B-4B9C-9006-B0BC3AFA07FE.jpeg
F83BE7A0-337C-4419-B7B0-950DC5A61A82.jpeg
9B07BAFC-7E62-4699-BBBF-6F0612EFABC5.jpeg
A2F79806-61EF-4725-9AF7-7A4C6C9B3E4B.jpeg
81E948C9-829B-4B9C-9006-B0BC3AFA07FE.jpeg
Nyförvärv. Paketöppning. Provsmakning.
 

ChumpTime

Panerai
Yamazaki 12 minis 50mL i glasflaska för 1300yen (ca 115kr) i Minibaren(!) på Imperial Hotel i Tokyo. Vad jag kan se vid googling så är det inte bara långt billigare än vad en minibar på 5* borde vara men rentav lägre än marknadspris. Hur många vågar man plocka på sig innan man börjar skämmas?
image.jpg
 

JB_XII

Rolex
Yamazaki 12 minis 50mL i glasflaska för 1300yen (ca 115kr) i Minibaren(!) på Imperial Hotel i Tokyo. Vad jag kan se vid googling så är det inte bara långt billigare än vad en minibar på 5* borde vara men rentav lägre än marknadspris. Hur många vågar man plocka på sig innan man börjar skämmas?
image.jpg

Mycket bra!
Här pratar vi andra frågeställningar, hur mycket plats har du i resväskan och har hotellet möjlighet att fylla på minibaren flera gånger om dagen? :cool: ;)
 

Jörgen A

Omega
2-Faktor
Dag 2. Nu har det spårat.
image.jpg
Fattar jag rätt att de skulle kosta 1300 Yen för dussinet? I så fall låter det för bra för att vara sant.
Hade dessa raringar i minibaren på ett hotell i närheten av ditt men där var det runt 1300 Yen styck för 50 ml.
Japaner och engelska kan ju ta sig lite udda uttryck, tänkte bara så du inte får en smärre chock när du checkar ut.
 

ChumpTime

Panerai
Nej
Fattar jag rätt att de skulle kosta 1300 Yen för dussinet? I så fall låter det för bra för att vara sant.
Hade dessa raringar i minibaren på ett hotell i närheten av ditt men där var det runt 1300 Yen styck för 50 ml.
Japaner och engelska kan ju ta sig lite udda uttryck, tänkte bara så du inte får en smärre chock när du checkar ut.

Nejnej, 1300/flaska. = 115kr-ish vilket x14 är ganska nära vad Bukowskis klubbar 700mL-flaskor för nuförtiden.
 

Jörgen A

Omega
2-Faktor
Nejnej, 1300/flaska. = 115kr-ish vilket x14 är ganska nära vad Bukowskis klubbar 700mL-flaskor för nuförtiden.
Tänkte väl det :) Jasså, går de där rackarna så högt numera? Där ser man hur jag INTE hänger med i priserna på whisky, haha.
Har en 70:a hemma av den så den får man väl vårda ömt numera då :D
 

lind5150

Breitling
Jag tror jag har gått igenom hela systembolagets sortiment av bourbon samt en del ur beställningssortimentet. Det här är vad jag har hemma vad gäller bourbon just nu. Den lilla flaskan är en svensk whiskey av bourbontyp från Tevsjö destilleri. Riktigt trevlig. Larceny och Quarter horse köpte jag i Californien i höstas, också mycket goda.
IMG_20200222_001105.jpg
 

Mythos

Omega
Jag tror jag har gått igenom hela systembolagets sortiment av bourbon samt en del ur beställningssortimentet. Det här är vad jag har hemma vad gäller bourbon just nu. Den lilla flaskan är en svensk whiskey av bourbontyp från Tevsjö destilleri. Riktigt trevlig. Larceny och Quarter horse köpte jag i Californien i höstas, också mycket goda.
IMG_20200222_001105.jpg
Hej, jag kanske kan passa på och fråga om tips på Bourbon? Tror inte att jag har smakat Bourbon tidigare men är nyfiken.
 

lind5150

Breitling
Hej, jag kanske kan passa på och fråga om tips på Bourbon? Tror inte att jag har smakat Bourbon tidigare men är nyfiken.
Blanton's Gold Edition som nämnts tidigare är nog den godaste ur systembolagets ordinarie sortiment enl mig iaf. Flaskan är inte i min smak precis, lite kitschig. Evan Williams är en billig helt ok bourbon. Om inte annat att göra drinkar på.
 
Topp