• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

MasterLink

Cartier
2-Faktor
En gåva från mina kollegor till min 50-årsdag.
20210518_162311-01.jpeg

Grattis! Hoppas att den smakar bra 🙂.
 

E.Z.

Cartier
Köpte en sån här på systembolagets lansering idag. Mest för att det var lite kul. Är en glad amatör när det kommer till whiskey - skulle ni som vet säga att det kan vara en bra whiskey jag köpt?

Longgrow.JPG
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Blev dessa två ikväll.

Först ut en finsk whisky, har ingen erfarenhet av rye sedan tidigare men tycker att denna var riktigt trevlig, rund och mjuk med en egen karaktär.

20210605_212910.jpg


Sedan följde en japansk, Nikka är alltid pålitliga och denna var god men inget som sticker ut.

20210605_214929.jpg
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Blev dessa två ikväll.

Först ut en finsk whisky, har ingen erfarenhet av rye sedan tidigare men tycker att denna var riktigt trevlig, rund och mjuk med en egen karaktär.

20210605_212910.jpg


Sedan följde en japansk, Nikka är alltid pålitliga och denna var god men inget som sticker ut.

20210605_214929.jpg
Trevlig tråd det här, det kommer en del spännande uppslag. Spännande t.ex. med den finska. Den lägger vi på minnet, liksom @laketwig 's Speyside.
Japanska, ...har faktiskt aldrig blivit av att prova någon.
Kan däremot meddela att singel malten ifrån Seattle, American oak, som jag öppnade här om kvällen imponerar.
 

maol

Omega
Trevlig tråd!

Unnade mig ett finare dram ikväll. En härlig fyllig och len blend, känns definitivt inte som 47,4%

Doftar mer åt bourbon hållet men i mun börjar den med lätt rökighet, olja och sötma (sherry toner) som sedan avslutar som en blommig och fruktig single malt. Väldigt intressant, andra gången jag testar den. Behöver nog mer tid med den, och testa sig fram med några droppar vatten.

Skål på er!

211816328_405111247457407_626879437808682667_nc.jpg
 
Senast ändrad:

JLSM

Omega
Jo jag tackar ja, inga dåliga grejer där inte. Men framförallt din Brora, ojojoj den är jag rätt avundsjuk på.
Det är resultatet av två whisky galningar som varje år håller varsin prövning där man år efter år försöker toppa varandra...men det har blivit svårare de senaste 5 åren att få tag på bra grejjer till ett OK pris. Broran var svindyr men jämfört med mycket annat är det väldigt få som skänker en sådan unik smakupplevelse. Så sjukt bra men samtidigt så väldigt annorlunda.

Firar lite idag med en sorgsen BK på en av mina favoriter:

ABCF19BF-9D20-4BBB-832A-A13063DDDF14.jpeg
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
E6CDC659-60F5-4476-9836-D42B429AFD78.jpeg

Senast jag tänkte på Jura seglade jag förbi ön på väg till Islay för att provsmaka allt gott som finns där ute. Sen har jag gått och ignorerat lillebrorsan i många år men idag hittade jag hem igen. Den är ju riktigt trevlig i all sin enkelhet 🙌🏻
 
Topp