• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Psykel

Patek
Inviger mina nya, sjukt dekadenta whiskyglas med en slurk Super Nikka! Skål!
63EB4AF5-0C1D-4017-89E5-EA11D47B6851.jpeg
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Gillar Ardberg Uigeadail
Vad är nästa steg efter den?
Köper max 2 flaskor whiskey per år, mest att ha i stugan för att bjuda på alt när till slaktsupen vid jakt.
ardbeg-uigeadail-single-malt.jpg
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Någon som kan tipsa om en bra whisky att ge bort till en whiskyälskare? Budget upp till 2000 kr.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Någon som kan tipsa om en bra whisky att ge bort till en whiskyälskare? Budget upp till 2000 kr.

Glengoyne 21 är en höjdare som jag fick i present när jag gick i pension. Kommer dessutom i en grym låda. 1.500:- så väl inom budget ... ;)


Jag fick ett par till ... :)
Whisky 2018-03-30.jpg


Edit:
Glengoyne 21 2021-03-18 (låda).jpg
 
Senast ändrad:

NMO

Omega
Gillar Ardberg Uigeadail
Vad är nästa steg efter den?
Köper max 2 flaskor whiskey per år, mest att ha i stugan för att bjuda på alt när till slaktsupen vid jakt.
ardbeg-uigeadail-single-malt.jpg

Om du gillar den föreslår jag Corryvreckan som jag tycker är godare, bäst är Supernova men den är nog inte så lätt att få tag på.
Vill du testa något annat än Ardbeg skulle jag prova någon Laphroaig.

Ardbeg.jpg
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Glengoyne 21 är en höjdare som jag fick i present när jag gick i pension. Kommer dessutom i en grym låda. 1.500:- så väl inom budget ... ;)


Jag fick ett par till ... :)
Whisky 2018-03-30.jpg


Edit:
Glengoyne 21 2021-03-18 (låda).jpg
Tack för tipset. Blev en Arran 21-årig ur tillfälligt sortiment.
 

Kamp

Omega
Just gjort slut på Niklas Whisky From the Barrel och är nog en av få gånger jag genuint tyckt whisky smakat gott.

Någon som har tips på någon liknande smakmässigt?
 
Topp