• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Falcone

Cartier
2-Faktor
Årets släpp från John Campbell på Laphroaig (det sista släppet med honom som DM?), bästa på länge tycker jag. Sålde väl slut på en kvart eller nåt och tyvärr blir de nog dyra att köpa i andra hand. Nåja, sherryfat och Laphroaig i fatstyrka är alltid en fantastisk kombination.

L1.jpg
 
Senast ändrad:

aquvist

Cartier
2-Faktor
Det här är SB mest prisvärda single malt!*

*Sagt av en man med radhus, vw tiguan och speedmaster så ni fattar ju att jag, om än inte är vare sig whisky-expert eller highroller, vet hur man får ut jävligt mycket glädje ur varje krona 😊
C3CD07F4-7FF3-4DE6-8170-BA62FD655B4E.jpeg
Jag plockade nyligen upp denna I Cask Strength för under 400kr, inte heller så pjåkig även om jag tyckte den behöver lite vatten med sina 58%
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Första posten i denna tråd. En god vän till mig funderade på att ta en sväng till bordershop.

Jag dricker ganska sällan whisky då jag är iprincip all in på att testa nya öl men nu började faktiskt utbudet på just whisky i skåpet eka tomt.

Vad gillar jag då? Gillar både en len och fin sort men föredrar rökigt. Den hittils godaste whisky jag druckit är Caol Ila 12år. Den tickar alla mina boxar. Bowmore 18år är också trevlig.

Så tänkte iaf be honom köpa en Caol Ila destillers choice åt mig. Det täcker ju den rökiga biten.

Finns det någonting mer spännande man skulle be han handla som är mer åt de lena hållet? Gillar Mccallan 12år och Oban 14 om vi går mer på icke rökiga. Hört att japanska whisky kan vara rätt trevliga men har aldrig testat någon.

Sitter just nu och fläktar bort en mancold med Ardbeg som jag egentligen finner lite för kraftig annars.
IMG_20211029_215509.jpg
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Första posten i denna tråd. En god vän till mig funderade på att ta en sväng till bordershop.

Jag dricker ganska sällan whisky då jag är iprincip all in på att testa nya öl men nu började faktiskt utbudet på just whisky i skåpet eka tomt.

Vad gillar jag då? Gillar både en len och fin sort men föredrar rökigt. Den hittils godaste whisky jag druckit är Caol Ila 12år. Den tickar alla mina boxar. Bowmore 18år är också trevlig.

Så tänkte iaf be honom köpa en Caol Ila destillers choice åt mig. Det täcker ju den rökiga biten.

Finns det någonting mer spännande man skulle be han handla som är mer åt de lena hållet? Gillar Mccallan 12år och Oban 14 om vi går mer på icke rökiga. Hört att japanska whisky kan vara rätt trevliga men har aldrig testat någon.

Sitter just nu och fläktar bort en mancold med Ardbeg som jag egentligen finner lite för kraftig annars.
IMG_20211029_215509.jpg
Be honom leta Springbank och Glen Scotia. Båda är från Campbeltown. Fin kustkänsla och oftast endast svagt rökiga. Väldigt goda i allmänhet. :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Be honom leta Springbank och Glen Scotia. Båda är från Campbeltown. Fin kustkänsla och oftast endast svagt rökiga. Väldigt goda i allmänhet. :)
Tack för tipset. En snabb sökning säger väl att denna känns väldigt prisvärd om den nu är god
 
Topp