Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hoppa på den och svep?Tappade min kork till nyöppnade Old Pulteney ner under soffan bland katthår och annan smuts. Vad kan man göra? Rengöra korken? Låta den stå utan kork några dagar?
Tyvärr inte ett alternativ. Skulle bara smaka på den och tänkte ha den vid speciella tillfällenHoppa på den och svep
Var såklart ett skämt men jäkligt svårt att då med glimten i ögat i text.Tyvärr inte ett alternativ. Skulle bara smaka på den och tänkte ha den vid speciella tillfällenSka upp tidigt imorgon också.
Jo det jag tänkte. Men då behöver den rengöras en hel del. Fy fan... Rakt ner i katthåret. Min otur haha. Men det är lugnt att ha en diskad kork på?Var såklart ett skämt men jäkligt svårt att då med glimten i ögat i text.
Är väl bara att diska korken, torka den noga sen på med den?
Vet faktiskt inte. Skölj bara av den om du är orolig för att pajja smaken då.Jo det jag tänkte. Men då behöver den rengöras en hel del. Fy fan... Rakt ner i katthåret. Min otur haha. Men det är lugnt att ha en diskad kork på?
Har dock redan druckit upp en del så kanske låter den stå utan kork och dricker upp resten imorgon för den är jäkligt god. Precis den typen jag gillar.![]()
Hittade flaskan till whiskyn som jag förvarade i min karaff. Så förde tillbaka det till flaskan. Diskar karaffen och förvarar gamle Pulteney i karaffenVet faktiskt inte. Skölj bara av den om du är orolig för att pajja smaken då.
Inte den nya men har testat alla buteljeringsbeteckningar (L1-L7) av gamla Lord of the Isles som också är (minst) 25 år och buteljerade vid 46%. Håller samtliga dessa högt (alla runt 90p). Föredrar den gamla skolans Ardbeg som LOTI är ett bra exempel på, med tanke på att Ardbeg nuförtiden har en "friskare" profil tror jag inte att den nya 25-åringen är bättre. Och prislappen på 8k skulle jag personligen ha svårt att motivera.Är det någon som testat 25 årige Ardbeg?
…. Och jag som inte sprättat min LL Madeira än. Får nog göra det till helgen. Har mest gått till relativt nyinköpta HP Cask Strength som var riktigt bra för slanten.Sagt det förut och säger det igen, den nyligen introducerade Loch Lomond Madeira Cask för 299:- är ett fynd, så jag var tvungen att köpa en till idag.
![]()
Sagt det förut och säger det igen, den nyligen introducerade Loch Lomond Madeira Cask för 299:- är ett fynd, så jag var tvungen att köpa en till idag.
![]()
Blev precis ett köp av den.
![]()
Glenlivet 21y är perfekt för detta ändamål!Hallå!
Tänkte köpa en whisky till brorsan i present. Runt 1000kr, inte så rökig, gärna möjlig att lagra, fin förpackning är en bonus. Bör finnas på bolaget.
Har noll koll så hoppas någon här kan komma med något förslag![]()
Köpte den till farsan när han fyllde 60. Mycket uppskattad och han gillar inte överdrivet rökiga whisky.Glenlivet 21y är perfekt för detta ändamål!
Missat prishöjningen! AttansKöpte den till farsan när han fyllde 60. Mycket uppskattad och han gillar inte överdrivet rökiga whisky.
Ping @Makkanxd
Något över budget dock på 1450kr.
Vill du hamna närmre tusingen så gå ner på 18åriga
Inga konstigheter !Tusen tack för svaren!
Glenlivet 21y ser ju riktigt rolig ut! Såklart slut online men kanske får ta mig en tripp till ett annan bolag som hade den i lager.
inga konstigheter att lagra denna?
Ingen whisky är väl något konstigt med att lägga på hyllan såvida den ligger mörkt och så. Men den ”lagras” ju inte som ett vin som kan bli bättre. Whiskyn blir bara kronologiskt äldre.Tusen tack för svaren!
Glenlivet 21y ser ju riktigt rolig ut! Såklart slut online men kanske får ta mig en tripp till ett annan bolag som hade den i lager.
inga konstigheter att lagra denna?
Så är det men du skriver ligger, whisky skall inte ligga utan stå upp. Korkarn tål inte riktigt den höga alcoholhalten så whiskyn tar smak och ännu värre är att dom kan börja läcka.Ingen whisky är väl något konstigt med att lägga på hyllan såvida den ligger mörkt och så. Men den ”lagras” ju inte som ett vin som kan bli bättre. Whiskyn blir bara kronologiskt äldre.
Tack för info!Ingen whisky är väl något konstigt med att lägga på hyllan såvida den ligger mörkt och så. Men den ”lagras” ju inte som ett vin som kan bli bättre. Whiskyn blir bara kronologiskt äldre.