• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

uwabaki

Omega
18-åringen var inte något för mig. Mycket rökig och med vatten gjorde ju så att styrkan försvann, men smaken blev inte bättre tycker jag. Original var inget speciellt -helt okey- men då är Glen Moray bättre tycker jag. 12-åringen och 15-åringen(lite rökig, lagom) var goda, med och utan vatten 😊 de två är bäst ikväll!
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Ikväll har vi haft slatttömning här hemma.
PSX_20220916_214833.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
18-åringen var inte något för mig. Mycket rökig och med vatten gjorde ju så att styrkan försvann, men smaken blev inte bättre tycker jag. Original var inget speciellt -helt okey- men då är Glen Moray bättre tycker jag. 12-åringen och 15-åringen(lite rökig, lagom) var goda, med och utan vatten 😊 de två är bäst ikväll!

Du och jag tycks ha samma smak. ;) Dock inte provat 18-åringen.
 
Hej alla! Min bror fyller jämnt om några månader och jag funderar på att förära honom en single malt whisky och tänkte höra om ni kunde ge mig något tips.

Han föredrar lite mildare varianter/inte så ”rökiga” men smakrika (hur då mild och smakrik går ihop) enligt hans sambo, hans favoritdestilleri är Macallan men det kunde ju vara roligt att han får någon annan sort/från något annat destilleri men med den karaktären…

Prisklass upp till en tusenlapp tänkte jag.

Tack på förhand,
/Rikard (som inte dricker whisky själv)
 

Oseapo

Omega
2-Faktor
Hej alla! Min bror fyller jämnt om några månader och jag funderar på att förära honom en single malt whisky och tänkte höra om ni kunde ge mig något tips.

Han föredrar lite mildare varianter/inte så ”rökiga” men smakrika (hur då mild och smakrik går ihop) enligt hans sambo, hans favoritdestilleri är Macallan men det kunde ju vara roligt att han får någon annan sort/från något annat destilleri men med den karaktären…

Prisklass upp till en tusenlapp tänkte jag.

Tack på förhand,
/Rikard (som inte dricker whisky själv)
Highland park 18åringen, mycket bra.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Kände mig (tillfälligt) lite rik då det var utbetalning av tjänstepensionen i fredags, så när jag idag behövde handla lite pilsner slog jag även till på den här favoriten. Det var ju prishöjningar den 1/9, en del mer än andra, men den här ligger fortfarande kvar på prisvärda 499:-. Enligt mig det bästa du kan köpa under 500 spänn ... :happyhappy:
IWC A 2022-09-28 (Whisky).jpg
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Kollegan går i pension så vi håller på och samlar ihop en summa pengar till honom, som det ser ut nu verkar det bli 2000-2500kr. Tiden är dock knapp, vi ska tacka av honom på måndag så jag är lite begränsad till vad jag kan köpa och är därmed begränsad till vad som finns i stockholmsområdet. Han totalt ÄLSKAR japansk whiskey, enda han dricker.

Funderar på någon av dessa två, någon som en kommentar om dessa två?

Finns lite pengar över efter det och såg att Systembolaget anordnar en whiskeyprovning den 29 november, hur brukar deras whiskeyprovningar vara?
29 nov: Whisky – världen runt, 600 kr
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Idag gör vi ett tappert försök att bli av med den här flaskan. Bör kunna gå ... ;)
Omega 42 2022-09-30 (Whisky).jpg


PS.
Notera att klockan redan är förberedd inför månadsskiftet, innan det blir för sent på kvällen.

Edit: Det gick ... ;)
 
Senast ändrad:

laketwig

Patek
2-Faktor
Varje gång jag behöver lite öl kan jag inte låta bli att gå förbi Whiskyhyllan. Som vanligt kan jag inte heller låta bli att köpa något. Idag blev det den här gamla kompisen som jag inte haft på länge. Provbalansering kommer som vanligt efter hundpromenaden ikväll. ;)
IWC I 2022-10-13 (Whisky 1).jpg
 
Topp