• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Detaljer som stör dig på annars fina klockor

Kommer inte ihåg Heritage exakt men vet att jag brukar tycka den är snygg. Men här tyckte jag inte visarnas längd ifht till tavla o övrigt blev bra.
Den andra har ju helt klart elegantare långa fina löv-visare vs de kortare svärdvisarna.
IMG_5200.JPG

även Flagship kör liknande design
IMG_3193.JPG

Omega Divern... ta bort heliumvalvet och gör klockan 40mm. Ev smalna av spännet någon mm. Dock ingen dealbreaker meeeen... då köper jag dirrr

Att navitimers tål bara vattenstänk, dvs 3 atm. 3 atm hör till en dressklocka. Har förstått att vridningen på nåt sätt gör att det blir svårt att göra den mer vattentålig men Sinn har ju lyckats lösa det med 904 (?) modellen så varför kan inte Breitling?
Och sen alla no date klockor. Måste ha datum då jag alltid glömmer dagens datum och kollar det typ 20 ggr/dag.

Att navitimers tål bara vattenstänk, dvs 3 atm. 3 atm hör till en dressklocka. Har förstått att vridningen på nåt sätt gör att det blir svårt att göra den mer vattentålig men Sinn har ju lyckats lösa det med 904 (?) modellen så varför kan inte Breitling?
Och sen alla no date klockor. Måste ha datum då jag alltid glömmer dagens datum och kollar det typ 20 ggr/dag.
Raka motsatsen här då. 😄 Tycker datum förstör nära på alla klockor. Möjligen undantaget när de är kl 6.

Stämmer att det är vridningen. Sinn har löst det med bland annat extra kronan kl. 10 istället (903)

Ser bra ut, Longines ser tokig ut då minutvisaren är utanför markeringarna.
Håller inte med. Det är alldeles för mycket luft runt speciellt timvisaren på Omega Seamaster 1948. Tillsammans med den breda glasringen är det ingen lyckad design totalt i mina ögon. Vintage förlagan är snyggare utfört

Senast ändrad:
Nomos vattenresistens (eller avsaknaden av den på många klockor). T.ex 3 ATM och 5 ATM på dessa. Hade köpt direkt om den övre t.ex hade 10 ATM.

3 ATM:
1673295005015.png

5 ATM:
1673295029580.png

Nomos vattenresistens (eller avsaknaden av den på många klockor). T.ex 3 ATM och 5 ATM på dessa. Hade köpt direkt om den övre t.ex hade 10 ATM.

3 ATM:
1673295005015.png

5 ATM:
1673295029580.png
Varför är det en så störande detalj på dessa. 5atm och nylonband går ju att bli blöt med om man nu absolut inte kan/vill ta av den. 3atm och läder är väl ganska givet att inte blöta ner då det oftast är bandet som sätter ribban?

Varför är det en så störande detalj på dessa. 5atm och nylonband går ju att bli blöt med om man nu absolut inte kan/vill ta av den. 3atm och läder är väl ganska givet att inte blöta ner då det oftast är bandet som sätter ribban?
En kombination av vad nomos själva rekommenderar och att jag är feg, även om 5 ATM ska vara tillräckligt: "The watch can only go swimming if 10 atm or more is written on the case back.". (https://nomos-glashuette.com/en/magazine/vacations-for-all)

Gillar tanken att klockan kan användas till allt, endast ett bandbyte bort, är mest sugen på den översta men med 5 ATM skulle jag nog överväga den, men 10 ATM känns bättre i magen även om jag troligen inte skulle simma med klockan. :D

Hatar fekking kukvisare, smala vid roten och breda längst upp. Förstört så många i övrigt bra klockor 😡

0A7899C8-4D7B-444F-ACF8-D59C4968B7E9.png

1673334508883.jpeg

Tillbaka
Topp