• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Detaljer som stör dig på annars fina klockor

2 saker ( ej till den grad så jag ej köper, har syndat….)
1 datum - sabbar symmetri på en tavla (oftast)
2 användande av ceramic - ”dött” material som ser plastigt ut, vad är det för fel på ”vackert” åldrande, jämför gärna med hollywood 80 åringar som ser för jävliga ut efter ett gäng besök hos plastic surgeon

Kunde de inte sätta datumfönstret lite längre ut till höger?

Eller är det bara i mitt huvud?

FDA67CC0-A02D-4BB9-8554-8006820DCCC2.jpeg
Urverket styr datumplaceringen. Tyckte denna ändå funkar bra, placerat där siffrorna annars sitter. Men hade man valt svart dautumskiva med vita siffror (på svart tavla) hade det inte sett bra ut.
1673346080805.png

Kanske ingen biggie men ändå rätt anmärkningsvärt att dom flesta Rolexklockorna jag har sett ej har logon på kronan rakt upp. Skärmavbild 2023-01-12 kl. 21.15.50.png Skärmavbild 2023-01-12 kl. 21.18.03.png

Så är det kanske. Men visst borde man kunna förvänta sig det för en klocka i den prisklassen. Man hade ju aldrig accepterat att Audi-ringarna satt snett? :)
Audis logga har ingen funktion och är inte gängad. Men går att lösa, är väl skydwellern som har den rättvinklad?

Förmodligen en stor vattendelare här men:
Rolex Milgauss jävla sekundvisare 🤮
Imho det bästa Rolex har att erbjuda sen explorer 1 i 39mm om det inte vore för den där fula jävla blixten! Om zeniths sekundvisare påminner om Harry Potters trollstav är milgauss hans ärr i pannan!

Förmodligen en stor vattendelare här men:
Rolex Milgauss jävla sekundvisare 🤮
Imho det bästa Rolex har att erbjuda sen explorer 1 i 39mm om det inte vore för den där fula jävla blixten! Om zeniths sekundvisare påminner om Harry Potters trollstav är milgauss hans ärr i pannan!
Du är inget Harry Potter fan tolkar jag det som😆

Du är inget Harry Potter fan tolkar jag det som😆
Tvärtom faktiskt! Älskar Harry Potter. Både filmerna och böckerna (som jag för övrigt läser på kvällarna med min 8-åring)

Däremot är jag inget fan av milgauss sekundvisare. Vet som sagt att många tycker den lyfter hela klockan osv. Men för mig personligen förstör den hela klockan! Annars är det nog den i Rolex nuvarande lineup som attraherar mig mest

Tvärtom faktiskt! Älskar Harry Potter. Både filmerna och böckerna (som jag för övrigt läser på kvällarna med min 8-åring)

Däremot är jag inget fan av milgauss sekundvisare. Vet som sagt att många tycker den lyfter hela klockan osv. Men för mig personligen förstör den hela klockan! Annars är det nog den i Rolex nuvarande lineup som attraherar mig mest
Hade för mig att det såg snyggt ut men nu när jag tittar igen kan jag inte låta bli att tänka att det är en (dålig) Harry Potter-edition med den där sekundvisaren:banghead:

Gillar f.ö. också HP men tror de ska hålla sig undan ev. samarbeten med Rolex.

Urverket styr datumplaceringen. Tyckte denna ändå funkar bra, placerat där siffrorna annars sitter. Men hade man valt svart dautumskiva med vita siffror (på svart tavla) hade det inte sett bra ut.
1673346080805.png
Jo precis, men de borde ju ändå kunna justera det kan man tycka.

Se t.ex. P9010 från Panerai som suttit i allt från 42mm till 47mm

EDIT:
My bad. Slog ihop en 682 och 1305 (42mm och 47mm), båda med P.9010.

Verkar som att datumet onekligen hamnat längre ut till höger på 682. Däremot verkar de ha lyckats flytta subsekunden litegrann, så den sitter "rätt".

1673688702481.png

Senast ändrad:
1. Omega smp's länkar. Tycker smp är en perfekt dykare, snygg tavla, lagom tjocklek och storlek, 300m men länken....Klarar inte av den.

2. Storleken på klockorna. >42.

Tillbaka
Topp