• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Ingen som har nögon tokyoflash klocka? De har en del suspekta klockor!

Screenshot_20221003-223852_Chrome.jpg

Hittade den här hejiga klockan på Guls hemsida och blir inte riktigt klok på vad det är 🤔 ana-digi delen känns ju ganska begriplig men skalan på ringen, är det en bakochframvänd tachymetre? Och hur ska man mäta någonting med den, det verkar liksom inte finnas någon visare eller motsvarande? 🤷‍♂️

7DF79E9F-DB41-4EE8-9BA4-491A19062293.jpeg

Hittade den här hejiga klockan på Guls hemsida och blir inte riktigt klok på vad det är 🤔 ana-digi delen känns ju ganska begriplig men skalan på ringen, är det en bakochframvänd tachymetre? Och hur ska man mäta någonting med den, det verkar liksom inte finnas någon visare eller motsvarande? 🤷‍♂️

7DF79E9F-DB41-4EE8-9BA4-491A19062293.jpeg
Eller.. NU fattar jag! (Tror jag) det är ju grader 😂 navigering osv! Då känns det ju vettigt

Ingen som har nögon tokyoflash klocka? De har en del suspekta klockor!

Screenshot_20221003-223852_Chrome.jpg

Aldrig sett förut men tycker att den såg trevlig ut 🙂👍
Kommer osökt att tänka på nedräkningstimern som rovdjuret från filmen med samma svenska titel hade på armen när jag ser linjerna på displayen

Dum fråga kanske, men har den ingen vattenavskiljare?
Tankade sista skvätten i cisternen. Traktorn börja idag larma för vatten i bränslefiltret och den gick ner i effektsänkande läge. Sitter givare i filtret. Fick tömma vattnet i filtret sen pumpa fram nytt bränsle. Gjorde proceduren 2 ggr och de lär väl bli non mer gång denna veckan.

Nu en klocka för att inte gå för mycket off topic. 😁
DSC_7780.JPG

Tillbaka
Topp