• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Dagens köp Casio PRT-10
Screenshot_20221009_214717.jpg
Morr de va du som knep den asså...
Hoppas på att se den här snart!
Hojta till om du tröttnar på den ;)
840CFCC9-704C-4B97-8ABD-DDD0EEA0063E.jpeg

6ED203A2-7941-41F7-85C2-ECEBC130BA45.jpeg

Hämtade ut min 1200 idag också.
På’t direkt
CD5F1206-9B34-4BEA-A3C6-31E274809C64.jpeg

Dom svarta bokstäverna på silvret försvann väldigt lätt och fint, men när jag skulle ha bort silverbokstäverna på ”tavlan” så kom det svarta också…fick bli o kladda med svart tuchpenna 😀
Helt ok ändå tycker jag:
Vad var under det svarta på tavlan? Metall? Jag hade gissat att det var plast det med 🤔

Börjar bli sugen å modda en Royale jag med. 🙈

Alla får sina fylleköp utom jag.. 😒
Mellan 17 och 22 - vad är det för jäkla tid att komma med paket?

Jag vill ju ha min konstiga klocka nuu!

Var tvungen o prova att modda min första digitalklocka...

På med fingertutor och skruva upp... Och ta loss metallskyddet och plocka ner i delar.
20221011_175909.jpg

Längst upp, mitten på skärmen sitter en liten hållare med en rund plastögla som fungerade fint att sätta skruvmejseln i så skärmen lossnar.
20221011_180147.jpg

Bände försiktigt upp orginalfiltret med
samma skruvmejsel i ett hörn (man får akta glaset så det inte spricker!).

Tog sedan fram med ett plektrum för att försiktigt vagga fram och tillbaka så klistret på orginalfiltret släpper.

Använde sedan filtrets baksida med klister för att försöka få loss kvarvarande klister från skärmen. Tack till @Vostok för tips med att använda tejp, tänkte att fasen orginalfiltret har ju redan tejp så...

Tog lite t-röd på en topz och gjorde rent skärmen för att får bort ev kvarvarande limrest.

20221011_180643.jpg

Använde orginalfiltret som mall ifrån det nya filtret (rosa/rött).
Hade tänkt och lägga filtret 90 grader mot föregående filter för att få en negativ display, se nedan med orginalfiltret (det blir mörkt), men lyckades nog vända när jag funderade vart jag skulle klippa, då det blev som vanligt.
20221011_183052.jpg

Ihopaskruvad igen, nu med rosa text, kul iallafall.
20221011_183438.jpg

Bilagor

• 20221011_180758.jpg
    20221011_180758.jpg
    572.4 KB · Visningar: 3

På med fingertutor och skruva upp... Och ta loss metallskyddet och plocka ner i delar.
20221011_175909.jpg

Längst upp, mitten på skärmen sitter en liten hållare med en rund plastögla som fungerade fint att sätta skruvmejseln i så skärmen lossnar.
20221011_180147.jpg

Tog sedan fram med ett plektrum för att försiktigt vagga fram och tillbaka så klistret på orginalfiltret släpper.

Använde sedan filtrets baksida med klister för att försöka få loss kvarvarande klister från skärmen. Tack till @Vostok för tips med att använda tejp, tänkte att fasen orginalfiltret har ju redan tejp så...

Tog lite t-röd på en topz och gjorde rent skärmen för att får bort ev kvarvarande limrest.

20221011_180643.jpg

Hade tänkt och lägga filtret 90 grader mot föregående filter för att få en negativ display, se nedan med orginalfiltret (det blir mörkt), men lyckades nog vända när jag funderade vart jag skulle klippa, då det blev som vanligt.
20221011_183052.jpg

20221011_183438.jpg
Wow vilken. Insats 😍

20221011_175909.jpg

20221011_180147.jpg

20221011_180643.jpg

20221011_183052.jpg

20221011_183438.jpg
Grymt jobbat!!
Blev ju as läckert!! 😍😍
Blir det dipp ikväll med eller??? 😍

När man väntar på något gott så är det ju bara härligt som jag brukar säga till min kompis Claes-Kristian.
Jag var på väg att svara med ett utdrag ur en pst/q-låt men hejdade mig när jag insåg att det fanns risk för att det skulle uppfattas väl negativt och i värsta fall riktat mot någon person snarare än konceptet ”väntan” i sig 😅

Tillbaka
Topp