Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läckert! Undrar om jag inte sett en liknande teknik användas för att applicera nagellack i spännande mönster oavsett blev det en riktigt glad liten terrorist av den därTagit bort tejpen, blev sådär om man granskar noga. Lite snedtejpat och tejpen hade släppt lite så det var lite vit färg på fel ställen, men det går nog och ordna...
Nu får den torka tills imorgon.
"Den glade terroristen". Låter som en skotsk pub man vill besöka.Läckert! Undrar om jag inte sett en liknande teknik användas för att applicera nagellack i spännande mönster oavsett blev det en riktigt glad liten terrorist av den där
Galet bra jobbat!!!Tagit bort tejpen, blev sådär om man granskar noga. Lite snedtejpat och tejpen hade släppt lite så det var lite vit färg på fel ställen, men det går nog och ordna...
As-läckert!!Tagit bort tejpen, blev sådär om man granskar noga. Lite snedtejpat och tejpen hade släppt lite så det var lite vit färg på fel ställen, men det går nog och ordna...
Ehrrmmm... jag tror det heter UR-läckert? Risk att min broder blir väääldigt ot annars...As-läckert!!
Kubelwagen på ”kosttillskott”?Ehrrmmm... jag tror det heter UR-läckert? Risk att min broder blir väääldigt ot annars...
Och varför sitter det en liten "Volkswagen" som attachment här? Faktiskt väldigt oklart vad någon har tänkt skriva här.
Ja ibland går han på stadens gator som en vanlig man, den vandrande farmaren...
Sdkfz 222. Började lura lite på vilka ur som satt i fordonen. Hittade något men har inte forskat klart på långa vägar... pun intended...Kubelwagen på ”kosttillskott”?
Badpojkar?? Med en strandmobilEhrrmmm... jag tror det heter UR-läckert? Risk att min broder blir väääldigt ot annars...
Och varför sitter det en liten "Volkswagen" som attachment här? Faktiskt väldigt oklart vad någon har tänkt skriva här.
Galet bra jobbat!!!
Exakt så bild från i våras när jag va på väg till stan.Ja ibland går han på stadens gator som en vanlig man, den vandrande farmaren...
.
Är inte det där en färdskrivare? Jäkla cool vart fallSdkfz 222. Började lura lite på vilka ur som satt i fordonen. Hittade något men har inte forskat klart på långa vägar... pun intended...
Kienzle klocka vad jag hittar.
Edit: det är något digitalt på den men det kan ju vara tex milmätaren...
Knyckte denna på fejjan. Avangard. En Elektronika med annat märke alltså. Nytt för mig i alla fall! Får gräva ner mig i detta märke lite grann tror jag.
Rövballe!Är inte det där en färdskrivare? Jäkla cool vart fall
Edit: Det är en färdskrivare, hittade hur den ser ut när man öppnar den och där sitter tidkortet/skivan.
Fahrtenschreiber, Kienzle Apparate, Villingen, um 1950 :: Deutsches Uhrenmuseum Furtwangen :: museum-digital:baden-württemberg
Fahrtenschreiber, Kienzle "Tachograph", Aufbaumodell TCO2, Kienzle Apparate, Villingen, um 1950.bawue.museum-digital.de
Tror det går ganska lätt att "poppa" glaset på dom där men man får köra med dubbelhäftande för att sätta tillbaks det.. Sen blir det ju kanske inte vattentätt lägre heller.Målade lite med svart penna och nu första lager klarlack. Inget som ser ut som det kommer direkt från fabrik, får nog fortsätta på hela delar man slipper maska.
Tror det går ganska lätt att "poppa" glaset på dom där men man får köra med dubbelhäftande för att sätta tillbaks det.. Sen blir det ju kanske inte vattentätt lägre heller.
Knapparna vet i fanken hur dom sitter men dom bör ju gå att få bort på något vis med tycker jag?Ah, det vore ju en variant. Hade man inte haft glas och knappar hade det nog blivit bättre resultat.
Kanske funkar att låta knapparna ta färg också och sedan peta bort i efterhand med exv en tandpetare? Fast då kanske man sabbar filmen runt om demKnapparna vet i fanken hur dom sitter men dom bör ju gå att få bort på något vis med tycker jag?
Kan gå om man fixerar dom intryckta kanske?Kanske funkar att låta knapparna ta färg också och sedan peta bort i efterhand med exv en tandpetare? Fast då kanske man sabbar filmen runt om dem
Ja kanske det fast är det inte risk att man lyfter loss den intilliggande filmen då när man släpper upp dem? Jag tänkte lite tvärtom - låta knapparna bli färgade och sedan skava loss filmen från dem genom att trycka in dem och pilla bort resterna med en tandpetare eller liknande - kanske lite förmätet av mig att gissa kring dock då jag inte har någon f91 själv och därför inte heller någon riktigt bra koll på hur de aktuella knapparna ser ut mer än från bild — men det är ju så kul att gissa och kverulera att det är svårt att låta bliKan gå om man fixerar dom intryckta kanske?
Ja vi har ju inte en aning om hur filmen beter sig heller så vi kanske är ute och cyklar båda två Men kul att klura på lösningar hur det än ärJa kanske det fast är det inte risk att man lyfter loss den intilliggande filmen då när man släpper upp dem? Jag tänkte lite tvärtom - låta knapparna bli färgade och sedan skava loss filmen från dem genom att trycka in dem och pilla bort resterna med en tandpetare eller liknande - kanske lite förmätet av mig att gissa kring dock då jag inte har någon f91 själv och därför inte heller någon riktigt bra koll på hur de aktuella knapparna ser ut mer än från bild — men det är ju så kul att gissa och kverulera att det är svårt att låta bli
Kverulantens hugskott och förkänsla sprider blott ett jovialiskt skimmer över diskursen. Hurra, hurra, hurra!Ja kanske det fast är det inte risk att man lyfter loss den intilliggande filmen då när man släpper upp dem? Jag tänkte lite tvärtom - låta knapparna bli färgade och sedan skava loss filmen från dem genom att trycka in dem och pilla bort resterna med en tandpetare eller liknande - kanske lite förmätet av mig att gissa kring dock då jag inte har någon f91 själv och därför inte heller någon riktigt bra koll på hur de aktuella knapparna ser ut mer än från bild — men det är ju så kul att gissa och kverulera att det är svårt att låta bli