• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Tagit bort tejpen, blev sådär om man granskar noga. Lite snedtejpat och tejpen hade släppt lite så det var lite vit färg på fel ställen, men det går nog och ordna...

Nu får den torka tills imorgon.
20221015_204323.jpg

Tagit bort tejpen, blev sådär om man granskar noga. Lite snedtejpat och tejpen hade släppt lite så det var lite vit färg på fel ställen, men det går nog och ordna...

Nu får den torka tills imorgon.
20221015_204323.jpg
Läckert! Undrar om jag inte sett en liknande teknik användas för att applicera nagellack i spännande mönster 🤔 oavsett blev det en riktigt glad liten terrorist av den där 😃👍

Förlåt men vad i helv... plötsligt bara snubblar man över nån gök som sitter med en 8-10 Lange & söhne från ww2...

Både jakt- och bombflygets samt ubåtsvarianter. Samt en jag inte är helt klar över. Perkele.:hungry: :hungry::hungry:

1665866677249.png

Lovar posta mer digitalt när det kommer till byn...

Och en ser förresten ut att inte vara Lange... men resten... fck... det här kan bli dyrt. o_O
😁

Sdkfz 222. Började lura lite på vilka ur som satt i fordonen. Hittade något men har inte forskat klart på långa vägar... pun intended...

Kienzle klocka vad jag hittar.

Edit: det är något digitalt på den men det kan ju vara tex milmätaren... 🥴

1665864654601.png
Är inte det där en färdskrivare? Jäkla cool vart fall :)

Edit: Det är en färdskrivare, hittade hur den ser ut när man öppnar den och där sitter tidkortet/skivan.

1665906890297.png

Senast ändrad:
Är inte det där en färdskrivare? Jäkla cool vart fall :)

Edit: Det är en färdskrivare, hittade hur den ser ut när man öppnar den och där sitter tidkortet/skivan.

1665906890297.png

Rövballe!
Så jädra tyskt. Men kanske vettigt för ett spaningsfordon? Ie vi körde hurlumhej i denna hasighet och hit kom vi på 2 timmar. Värdefull info om man senare skall flytta en hel bataljon den vägen. Fanns ju inte Gps precis...

Någon som har några militära digisar?

Kan gå om man fixerar dom intryckta kanske?
Ja kanske det 🤔 fast är det inte risk att man lyfter loss den intilliggande filmen då när man släpper upp dem? Jag tänkte lite tvärtom - låta knapparna bli färgade och sedan skava loss filmen från dem genom att trycka in dem och pilla bort resterna med en tandpetare eller liknande - kanske lite förmätet av mig att gissa kring dock då jag inte har någon f91 själv och därför inte heller någon riktigt bra koll på hur de aktuella knapparna ser ut mer än från bild — men det är ju så kul att gissa och kverulera att det är svårt att låta bli 😅

• Like
Reactions: bag
Ja kanske det 🤔 fast är det inte risk att man lyfter loss den intilliggande filmen då när man släpper upp dem? Jag tänkte lite tvärtom - låta knapparna bli färgade och sedan skava loss filmen från dem genom att trycka in dem och pilla bort resterna med en tandpetare eller liknande - kanske lite förmätet av mig att gissa kring dock då jag inte har någon f91 själv och därför inte heller någon riktigt bra koll på hur de aktuella knapparna ser ut mer än från bild — men det är ju så kul att gissa och kverulera att det är svårt att låta bli 😅
Ja vi har ju inte en aning om hur filmen beter sig heller så vi kanske är ute och cyklar båda två 😂 Men kul att klura på lösningar hur det än är 🙂

Kverulantens hugskott och förkänsla sprider blott ett jovialiskt skimmer över diskursen. Hurra, hurra, hurra!

Tillbaka
Topp