• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Tagit bort tejpen, blev sådär om man granskar noga. Lite snedtejpat och tejpen hade släppt lite så det var lite vit färg på fel ställen, men det går nog och ordna...

Nu får den torka tills imorgon.
20221015_204323.jpg
Vilken kombo. Som om den fastnat i limbo mellan 70 och 80 talet. 🦩🦩🦩

Ja vi har ju inte en aning om hur filmen beter sig heller så vi kanske är ute och cyklar båda två 😂 Men kul att klura på lösningar hur det än är 🙂
Sant - och dessutom vet jag ju att jag aldrig kommer att vara i närheten av @Rikala s kompetens när det gäller att skruva och dona med klockor så jag tänker att min enda möjlighet att kunna bidra är att gissa hejvilt och kanske ha turen att pricka in något han inte hunnit resonera sig fram till ännu 😅

Men, precis som du skrev; det är ju kul att klura och diskutera 🙂

Fick stormvarningslarm på suunton igår 4 ggr och idag börja de faktiskt blåsa upp rejält 👍😁
Ps ett sjuhelsikes åskoväder nu. Lita alltid på en suunto
DSC_8105.JPG
Sket nästan ner mig, åskan slog ner😦 va i mjölkrummet o blaska med vatten. Såg blixten och smällen kom direkt. Ringde hem där hade de sprutat ur kontakten i köket ut på köksgolvet trevligt trevligt. Nu stärktes mitt förhållande till klockan ännu mer.

Sant - och dessutom vet jag ju att jag aldrig kommer att vara i närheten av @Rikala s kompetens när det gäller att skruva och dona med klockor så jag tänker att min enda möjlighet att kunna bidra är att gissa hejvilt och kanske ha turen att pricka in något han inte hunnit resonera sig fram till ännu 😅

Men, precis som du skrev; det är ju kul att klura och diskutera 🙂

Jag tar till mig alla tips, så nästa kanske blir perfekt, får bara köpa fler först 🤣

Sket nästan ner mig, åskan slog ner😦 va i mjölkrummet o blaska med vatten. Såg blixten och smällen kom direkt. Ringde hem där hade de sprutat ur kontakten i köket ut på köksgolvet trevligt trevligt. Nu stärktes mitt förhållande till klockan ännu mer.

Jäklar anåda 😬 menar du att blixten slagit ut ur eluttaget? Det låter ju helt galet isf 😳

Frågan är om skottdetektionen löstes ut? 😁

• Wow
Reactions: bag
Jäklar anåda 😬 menar du att blixten slagit ut ur eluttaget? Det låter ju helt galet isf 😳
Jag undrar verkligen själv det. Ungarna påstod det men det kan ju varit när lampan paja de spraka till. Va jag förstår så kan de väl inte spruta i uttagen sen de grävde ner elledningen? Förr hände ju sånt dock när man själv va liten
Frågan är om skottdetektionen löstes ut? 😁
Haha va nog för dålig rekyl i handleden för det😁 men de va en jädra smäll😱

Tillbaka
Topp