• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

God morgon!

1667368045257.jpeg

Skillnaden mellan en nörd och en kuf är att nörden gärna konfronterar omgivningen och finner ett visst nöje i omgivningens reaktion.
Om man däremot frågar en kuf om dennes inställning till de andra tittar han häpet upp och frågar "De andra??"
Skönt med en definition. Återstårbara att kategorisera herrarna efter mallen. Och mig själv. 😬

Förresten vad är klockan? 🤪😂
20221102_073418.jpg

God kväll mina herrar! Hade ju tänkt charma er med en Accutron... men... säljaren sålde den till en annan framför ögonen på mig... o_O🤣 Får bli något annat...

Går det inte byta band?
Hur ser datumvisningen ut?
Bandet sitter ju på ett stift men farbror ser inte om det är löstagbart.
Storleksref och datum här.
Funkar som med tiden och lampansom står för 10. Ons 11 2 mao.
20221102_080104.jpg
20221102_080235.jpg

Skönt med en definition. Återstårbara att kategorisera herrarna efter mallen. Och mig själv. 😬

Förresten vad är klockan? 🤪😂
20221102_073418.jpg

Bandet sitter ju på ett stift men farbror ser inte om det är löstagbart.
Storleksref och datum här.
Funkar som med tiden och lampansom står för 10. Ons 11 2 mao.
20221102_080104.jpg
20221102_080235.jpg
En del klockor har ju när man köper dem stift utan fläns så man inte kan komprimera dem för att ta loss. Då får man helt enkelt bryta av stiftet och ersätta det.
Skulle inte ett svart bund vara klädsamt på den där 100001...🤔

En del klockor har ju när man köper dem stift utan fläns så man inte kan komprimera dem för att ta loss. Då får man helt enkelt bryta av stiftet och ersätta det.
Skulle inte ett svart bund vara klädsamt på den där 100001...🤔
Ser ut att vara med kylflänsar a la Puch Dakota. Glest placerade och kyler måttligt.
Men var är alla bandverktyg? Nerpackade? Just det. Rävballe! 😤

Tillbaka
Topp