• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Pannkakor och koll på världens alla tider
DSC_7495.JPG

Här, min Gul som på tidigt 90-tal alltid hängde på armen, bla i vattnet när man vindsurfade. Inser att det är dags och byta batteri!

20220925_150133.jpg

Klockan brevid är en Kansai i snarlik design, denna köptes för och se om jag kunde sno displayen till en av mina andra Gul, men tyvärr passade den inte alls. Urverket i Kansai:en ser klart billigare ut än i Gul-klockan.

Kansai:n saknar ju också den riktigt coola måsen som är del av loggan för Gul. Kanske något som @Utvisaren inte skulle sakna dock 😉

Här, min Gul som på tidigt 90-tal alltid hängde på armen, bla i vattnet när man vindsurfade. Inser att det är dags och byta batteri!

20220925_150133.jpg

Klockan brevid är en Kansai i snarlik design, denna köptes för och se om jag kunde sno displayen till en av mina andra Gul, men tyvärr passade den inte alls. Urverket i Kansai:en ser klart billigare ut än i Gul-klockan.

Kansai:n saknar ju också den riktigt coola måsen som är del av loggan för Gul. Kanske något som @Utvisaren inte skulle sakna dock 😉
Snyggt 😍
Hade gul lume i pluttarna?
Fick ett minne nu hur de luktade under bandet en dag efter skolan 👃
DSC_7497.JPG

Snyggt 😍
Hade gul lume i pluttarna?
Fick ett minne nu hur de luktade under bandet en dag efter skolan 👃
DSC_7497.JPG

Får kolla senare...

Hittade den här med i lådan, oanvänt band och antagligen är klockan oanvänd den med, bara lite repor på toppen av bezeln (antagligen av ovarmsam förvaring).

En äkta Visa Sport 😅

Den här har klickbezel till skillnad från Gul och Kansai som endast har friktion.

20220925_152902.jpg

20220925_152914.jpg

Äh, den där är inget och behålla, sälj den till mig!!! 😉😀

Ps. Bandet funka ju fint ihop med klockan!
Hahaha!! Jag ska ha dig i åtanke i mitt testamente ;) Sälja är inte riktigt min grej 😂 😂 😂
Tack!! Ja jag tyckte det med faktiskt :D

Nu letar jag efter en klocka jag hade när jag gjorde "gröntjänst" men jag hittar den fanken inte.. Jag tror årtalen är ingraverad i bakboetten på den och det va nog någon Casio även det vill jag minnas 😂

Finns en frän digital reissue på Tradera som går ut om några minuter.

Det där e ju ascoola! Har funderat på både orginalet och även reissu:n, men inte slagit till än på någon, gillar Bulova skarpt!

En sådan, fast svart står på min önskelista!

Hahaha!! Jag ska ha dig i åtanke i mitt testamente ;) Sälja är inte riktigt min grej 😂 😂 😂
Tack!! Ja jag tyckte det med faktiskt :D

Nu letar jag efter en klocka jag hade när jag gjorde "gröntjänst" men jag hittar den fanken inte.. Jag tror årtalen är ingraverad i bakboetten på den och det va nog någon Casio även det vill jag minnas 😂

Tack! Känner igen det där, har rätt många som jag tänkte avyttra, inte blev det bättre av att jag åkte förbi ett hemligt ställe och köpte lite mer renoveringsobjekt för ett tag sedan...

Hmm. Gröntjänst, är det samma typ av tjänst som hepanter gör ovan ihop med Rosa o co?! 😉

Det där e ju ascoola! Har funderat på både orginalet och även reissu:n, men inte slagit till än på någon, gillar Bulova skarpt!

En sådan, fast svart står på min önskelista!

Tack! Känner igen det där, har rätt många som jag tänkte avyttra, inte blev det bättre av att jag åkte förbi ett hemligt ställe och köpte lite mer renoveringsobjekt för ett tag sedan...

Hmm. Gröntjänst, är det samma typ av tjänst som hepanter gör ovan ihop med Rosa o c:eek:?! 😉
Hahaha! Jag önskar det hade varit samma sorts gröntjänst som han gör för det ser bra mycket mer harmoniskt ut än det jag genomförde en gång i tiden 😂

Tillbaka
Topp