• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Paketöppningsdags. Inga digitala, så fler bilder dyker upp i en annan tråd.

En digital Timing från 80-talet får hänga på. Antingen var det jag eller pappa som använde denna, ingen av oss kommer riktigt ihåg vem 🙃

20220926_121530.jpg

Paketöppningsdags. Inga digitala, så fler bilder dyker upp i en annan tråd.

En digital Timing från 80-talet får hänga på. Antingen var det jag eller pappa som använde denna, ingen av oss kommer riktigt ihåg vem 🙃

20220926_121530.jpg
Jäklar vad läcker!!
Är det "ryska-posten"?? Vart lägger du upp så man kan kika på innehållet? 😍

Jäklar vad läcker!!
Är det "ryska-posten"?? Vart lägger du upp så man kan kika på innehållet? 😍

Ukrainska posten med sovjetiskt mögel 😇

@Pippis pappa kul att se dej här i tråden, har du inget digitalt liggande?😁
Haha ja det verkar ju vara här allt roligt folk hänger så då blir man ju nyfiken 😄

I dagsläget är det tunt på digitalfronten tyvärr - jag tänker att min gamla Sunto knappast väcker något större intresse, men nu känns det ju som att man blir lite sugen på att damma av de där planerna på att skaffa sig en klassisk ana-digi i lagom prålig stil. Och en g-shock givetvis - går ju inte an att aldrig ha ägt en g-shock

Haha ja det verkar ju vara här allt roligt folk hänger så då blir man ju nyfiken 😄

I dagsläget är det tunt på digitalfronten tyvärr - jag tänker att min gamla Sunto knappast väcker något större intresse, men nu känns det ju som att man blir lite sugen på att damma av de där planerna på att skaffa sig en klassisk ana-digi i lagom prålig stil. Och en g-shock givetvis - går ju inte an att aldrig ha ägt en g-shock
Vi är inte många men vi är trevliga. @roosterman lyser med sin frånvaro här inne trots att han har en och annan digital. Frågan är om han vågar sig utanför Casios trygga universum? 🤔

Både du och din Suunto är hjärtligt välkomna de är inte klockorna som gör tråden utan gemenskapen. Suunto är ju fräna klockor för övrigt.
@Vostok kan säkert sälja sin Hong Kong hammare klocka billigt till dej... Bara lite småfix kvar innan den är fungerande🤭

Både du och din Suunto är hjärtligt välkomna de är inte klockorna som gör tråden utan gemenskapen. Suunto är ju fräna klockor för övrigt.
@Vostok kan säkert sälja sin Hong Kong hammare klocka billigt till dej... Bara lite småfix kvar innan den är fungerande🤭
Hong Kong Hammaren fungerar ju!! Jag har snart spikat upp en hel vägg lockpanel med den 😂 😂 😂 😂

Det roliga är att nu måste jag ju nästan få igång den bara för kul!!! 😂

• Like
Reactions: bag

Aldrig, ingen endaste G-shock??? Skärpning beordras! 😆

Vi är inte många men vi är trevliga. @roosterman lyser med sin frånvaro här inne trots att han har en och annan digital. Frågan är om han vågar sig utanför Casios trygga universum? 🤔
Jag som är en lifvrädd människa av naturen vågar mig förstås inte in i någon annan tråd än G-shocktråden 😁
Vad undrar ni över min fränder?
Kan ju vara så att jag har en eller tre digitala , men även ana-digitala armbandsur. ;) Obs, dom trängs mer nu för tiden, fler har tillkommit:rolleyes:
IMG_20220215_212854.jpg

Jag som är en lifvrädd människa av naturen vågar mig förstås inte in i någon annan tråd än G-shocktråden 😁
Kan ju vara så att jag har en eller tre digitala , men även ana-digitala armbandsur. ;) Obs, dom trängs mer nu för tiden, fler har tillkommit:rolleyes:
IMG_20220215_212854.jpg
Så inget vänsterprasslande utanför Casios domäner?

IMG_20220215_212854.jpg
Ser ändå ut som digitalklocka tråden skulle kunna vara nåt för dej Roostis

Konstigt är det men helt plötsligt kollar jag på alla möjliga digitalklockor. Och jag som egentligen är analog i min tidsuppfattning.... Eller e' jag?
Har nu fått en uppenbarelse av en stor klocka med stora siffror som bara visar tiden och i någon annan färg än svart. Casion ligger illa till men det kan ju finnas andra i samma stil, tips mottages tacksamt!
Screenshot_20220926-205312_Chrome.jpg

Konstigt är det men helt plötsligt kollar jag på alla möjliga digitalklockor. Och jag som egentligen är analog i min tidsuppfattning.... Eller e' jag?
Har nu fått en uppenbarelse av en stor klocka med stora siffror som bara visar tiden och i någon annan färg än svart. Casion ligger illa till men det kan ju finnas andra i samma stil, tips mottages tacksamt!
Den där va super snygg

Du kan få köpa en äkta Skmei S-Shock av mig! 😉

Den är faktiskt riktigt fräck🙂
Har föregångaren😉
IMG_20220926_230324.jpg

IMG_20220926_230347.jpg

Du kan få köpa en äkta Skmei S-Shock av mig! 😉
Man blir ju onekligen sugen - om inte annat så för att få veta vad det är för något 😃

Det är ju egentligen det enda som är viktigt 🙂 är det för många trevliga så är det risk för att det blir för trevligt och så kan man inte ha det
Det tackar på jag och mitt 50mm-monster ödmjukast för 🙂 ska se till att ladda spektaklet så jag har något att posta här då i väntan på att något nytt lajbans landar i lådan
Aldrig, ingen endaste G-shock??? Skärpning beordras! 😆
Håller med faktiskt väldigt "shockerande" att höra🤔
Ni får ha överseende med mig, jag är grön i den här hobbyn - jag är ju inte ens uppe i tresiffrigt klockägande än 😄

Men en sådan här (eller liknande) har jag haft ett öga på i några år men aldrig riktigt kommit till skott med - tror att det kanske kan vara dags nu. Borde väl kunna göra sig på ett klassisk dykarmocka?
78E6BF62-1D13-4BCD-BBEE-B15480C523FF.jpeg

Jag minns att jag fick en digitalklocka under första halvan av 80-talet. Det var mycket möjligen en Casio. Jag var imponerad över att jag kunde använda den som tidtagarur med ned till 1/100 sekund. Och så hade den ju alarm förstås.
Nästan 40 år senare väcktes mitt klockintresse på nytt på allvar. Men det var då helt dressklockor som gällde i början.
Sen kom jag in på G-shock, som nu utgör den enskilt största andelen av klockor i min samling.

Sakta så har jag också glidit in på digitalklockor som inte är G-shock, men väl Casio. Historien upprepar sig...
Först av dessa jag skaffade var W-S210H. En digitalklocka för drygt 600kr med tough solar var motiv nog för mig. Dessutom tycker jag den är rätt så snygg. Och superlätt med ca 40g så känns den knappt på armen.
Nästa var AE-1500WH. På rea för drygt 300kr och 10 års batteritid var här ett motiv gott nog. Och storleken på siffrorna: detta är väl en digitalklockans Doro...
Vad blir nästa steg? Digital-Casio med yttre miniräknarknappar? Nja, kanske inte. Men risken är stor att det blir nån retrodigital framöver. Förutom fler G-shocks förstås...

20220927_000028.jpg

Tillbaka
Topp