• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Min Microsoft Timex Data link 802 fick nytt batteri idag :)

20221107_183644.jpg
Cool sak!

Oooooh, en sån där har jag letat efter! Jag hade en exakt likadan i tonåren. Satt på armen konstant i ett par år! Ibland dyker de upp, men jag har aldrig lyckats hitta den gröna.

Har du ett modellnamn eller beteckning eller något man kan gå på?

Tja, får kolla när jag kommer hem om det står något.

Denna köptes nos för några år sedan, tror det var på tradera. 😃

Försöker intala mig själv att jag ska skala ner klocksamlingen.
Tänker att jag vill ha EN digitalklocka i samlingen. Det lutar åt en g shock.
Men vad hade ni valt om ni fick endast ha en digital klocka i samlingen?

Va? Bara en av det man samlar, då är man väl ingen samlare?! Själv har jag en o annan ryss (/sovjetisk/före detta sovjetstats)-klocka och där tänkar jag inte skala ner...

Ingen aning vilken digitalre man skulle sparat, kanske någon riktig ovanlig men också kul. Man borde känna något för just den klockan iallafall! 😃

Va? Bara en av det man samlar, då är man väl ingen samlare?! Själv har jag en o annan ryss (/sovjetisk/före detta sovjetstats)-klocka och där tänkar jag inte skala ner...

Ingen aning vilken digitalre man skulle sparat, kanske någon riktig ovanlig men också kul. Man borde känna något för just den klockan iallafall! 😃
När man stirrar ner i klocklådan och bara känner stress då vet man 😅 mm så sant, men hur får man känslor för en g shock 🤔

När man stirrar ner i klocklådan och bara känner stress då vet man 😅 mm så sant, men hur får man känslor för en g shock 🤔

Jag har köpt en del som jag tänkte sälja, problemet är bara att det vart ihop med andra klockor o när allt har kommit har man glömt av vilken som skulle säljas!

I andra fall, när man inte glömt vilken som tänkts säljas så har jag oftast rengjort o även servat och sedan tyckt, nej nu när den är så fin kan den inte säljas...

Inte helt lätt det här 🤣

Jag har köpt en del som jag tänkte sälja, problemet är bara att det vart ihop med andra klockor o när allt har kommit har man glömt av vilken som skulle säljas!

I andra fall, när man inte glömt vilken som tänkts säljas så har jag oftast rengjort o även servat och sedan tyckt, nej nu när den är så fin kan den inte säljas...

Inte helt lätt det här 🤣
Det känns som vi gått förbi det där stadiet när man hade en klocklåda 😂 Det lutar med åt resväskor nu 😂
Jag vet inte hur många klockor jag har längre och slutade räkna när det kom över tresiffrigt 😂 Och här säljs inget 😂

Ha ha ha. Inte mycket vettiga svar du får på en sån fråga. Den här tråden är ju som att försöka valla katter.🤪
Jag ska i alla fall svara vad jag tycker. För min egen del skulle jag välja en analog-digital klocka som utstrålar 80-talet. Något i stil med min citizen.
20221007_115537.jpg

Men det är ju en högst personlig preferens.

En klassisk dw5600(?) g-shock tror jag är svårt att gå fel med. Den är ju lite av en ikon helt i egen rätt.

Jag tror att det är helt rätt med G också om man bestämt sig för att minska samlingen - det verkar ta varje sådan impuls ur varenda person som skaffar sig en två sju tolv typ femtio

Tillbaka
Topp