• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Jag minns att jag fick en digitalklocka under första halvan av 80-talet. Det var mycket möjligen en Casio. Jag var imponerad över att jag kunde använda den som tidtagarur med ned till 1/100 sekund. Och så hade den ju alarm förstås.
Nästan 40 år senare väcktes mitt klockintresse på nytt på allvar. Men det var då helt dressklockor som gällde i början.
Sen kom jag in på G-shock, som nu utgör den enskilt största andelen av klockor i min samling.

Sakta så har jag också glidit in på digitalklockor som inte är G-shock, men väl Casio. Historien upprepar sig...
Först av dessa jag skaffade var W-S210H. En digitalklocka för drygt 600kr med tough solar var motiv nog för mig. Dessutom tycker jag den är rätt så snygg. Och superlätt med ca 40g så känns den knappt på armen.
Nästa var AE-1500WH. På rea för drygt 300kr och 10 års batteritid var här ett motiv gott nog. Och storleken på siffrorna: detta är väl en digitalklockans Doro...
Vad blir nästa steg? Digital-Casio med yttre miniräknarknappar? Nja, kanske inte. Men risken är stor att det blir nån retrodigital framöver. Förutom fler G-shocks förstås...

20220927_000028.jpg
Riktigt coola klockor😁
Den vänstra är verkligen lik en G-Shock den högre rejält stora siffror och tydlig att läsa av. Tycker det är roligt att dessa klockor kan få den uppmärksamhet dom förtjänar i en tråd här på forumet. Dom är billiga och pålitliga och man får vibbar från tonåren när alla hade en digital klocka i skolan😁

Välkommen till tråden ser fram emot att se dessa i tråden när de används👍

Man blir ju onekligen sugen - om inte annat så för att få veta vad det är för något 😃

Det är ju egentligen det enda som är viktigt 🙂 är det för många trevliga så är det risk för att det blir för trevligt och så kan man inte ha det

Det tackar på jag och mitt 50mm-monster ödmjukast för 🙂 ska se till att ladda spektaklet så jag har något att posta här då i väntan på att något nytt lajbans landar i lådan

Ni får ha överseende med mig, jag är grön i den här hobbyn - jag är ju inte ens uppe i tresiffrigt klockägande än 😄

Men en sådan här (eller liknande) har jag haft ett öga på i några år men aldrig riktigt kommit till skott med - tror att det kanske kan vara dags nu. Borde väl kunna göra sig på ett klassisk dykarmocka?
78E6BF62-1D13-4BCD-BBEE-B15480C523FF.jpeg
Den där blir stentuff på ett dykarmocka, vad vore Pippis pappa utan just dykarmocka

Fasen, har vart lite sugen på en sådan här ett tag och inte blir det bättre av alla fina klockor man ser i tråden.

Blir ju dock till och köpa två identiska klockor till 🤣

Screenshot_20220927-094742_Chrome.jpg

Dubbla klockor är fränt. Jag testade med en Vostok Amphibia och en Casio w800h på samma natoband en gång... Ska se om jag hittar nån bild.

Tillbaka
Topp