• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Jag håller med :)
IMG_8712.jpg
Bra snygg i den färgen du har

Snyggt! Är det Kranio Design? Hur gick du tillväga för att handla av honom? Är produkten värd priset? Jag är riktigt sugen på en i stål.
Tack! Det stämmer att det är Kranio Design. Jag kontaktade honom via Instagram. Gjorde beställningen via Paypal. Jag tyckte det var värt priset, när jag köpte för två år sen. Nu
IMG-6631.jpg
finns det konkurrenter till Kranio, tex Skxmod, så om jag hade beställt idag är det inte säkert att jag hade valt Kranio. Jag har både en i stål och brons.

Tack! Det stämmer att det är Kranio Design. Jag kontaktade honom via Instagram. Gjorde beställningen via Paypal. Jag tyckte det var värt priset, när jag köpte för två år sen. Nu
IMG-6631.jpg
finns det konkurrenter till Kranio, tex Skxmod, så om jag hade beställt idag är det inte säkert att jag hade valt Kranio. Jag har både en i stål och brons.
Jag bär min extremt sällan just för att den känns lite flimsig, men nu fick man ju något att fundera på. Det är trots allt en riktigt cool modell 😎👍🏿

Jag bär min extremt sällan just för att den känns lite flimsig, men nu fick man ju något att fundera på. Det är trots allt en riktigt cool modell 😎👍🏿
Jag har inte heller burit mina så mycket på den senaste tiden, men nu har jag kommit in i ett digitalstim. ;) Jag håller med om att orginalstållänken känns lite flimsig, men nu har jag beställt en förhoppningsvis bättre stållänk från Skxmod. Hoppas det håller vad den lovar.

Då har den Digi-Ana Citizen jag ropade hem istället då Timex hemsida strulade landat.
Modellen heter 41-9559.
32809BA9-CDE7-4607-BBC2-8DB10781C122.jpeg

Här bredvid syrran 41-9516 ifrån samma år (enligt serienumret). Det är samma kaliber 8910 i dessa, men det är vissa kosmetiska skillnader mellan boetterna. Den största skillnaden tog jag ingen bild på, det är baklocket... På 41-9559 sitter batteriet under baklocket som även agerar vibrator åt larmsignalens fjäder. På 41-9516 har man istället den praktiska lilla batteriluckan som man öppnar med en gammal 50: öring ;)
E96B4B1B-61F7-4877-B32D-F986175B8446.jpeg

Som synes så delar dom inte heller design av länken. 7rader vs 9rader, allt annat är identiskt.
331242C3-A536-4CDD-8940-6AE3C8A43097.jpeg

Dessa gamla vikta länkar har sin charm, ofrivilligt håravlägsnade är en av dom...
Om du får för dig att sälja någon av dem någongång så hör gärna av dig till undertecknad 🙂

(Vad har du för mått kring handleden ?)

Haha, jo jag menar alltså att ifall du vill sälja klockan till mig så är länken troligen för kort för att passa min handled 🙂
Ah, tänkte inte på det 🤪🫣. Länkarna på dessa är kompletta och har ofta ett bleck som går in i microjusteringen av låset. Jag skulle tro 20-21cm är vad man kan få ur dom, ungefär som på de flesta länkar idag

Senast ändrad:
Ah, tänkte inte på det 🤪🫣. Länkarna på dessa är kompletta och har ofta ett bleck som går in i microjusteringen av låset. Jag skulle tro 20-21cm är vad man kan få ur dom, ungefär som på de flesta länkar idag
Aha, ja men då verkar det ju kunna fungera ändå. Min handled växlar mellan 20-20.5 cm beroende på årstid. Ja du vet vart du kan höra av dig ifall du vill sälja nångång 🙂

Armitron Griffy... någon som har erfarenhet av den modellen? Den är visserligen LED och inte LCD, men den är ändå riktigt retro coo l(och billig med sina 60$).
Jag har sett att dom även har åtminstone har två LCD modeller, med stål boetter...
Det vore kul att hitta någon modern digitalare som man tycker känns lite premium och uppdaterad...
40_8475BRGP_NoDisplay_1800x1800.png

Armitron Griffy... någon som har erfarenhet av den modellen? Den är visserligen LED och inte LCD, men den är ändå riktigt retro coo l(och billig med sina 60$).
Jag har sett att dom även har åtminstone har två LCD modeller, med stål boetter...
Det vore kul att hitta någon modern digitalare som man tycker känns lite premium och uppdaterad...
40_8475BRGP_NoDisplay_1800x1800.png
Intressant! Dessa gillade jag. Blir fundersam över kvaliteten bara när trycket ser helt snett ut på produktbilderna. 🤔

IMG_3409.jpeg

IMG_3408.png

De här var lite roliga också. Oklart vad de valt för material till boetten då min japanska är lite ringrostig.

33152490-3F2E-4888-9DD3-1E86CCA3E3D2.png

De här var lite roliga också. Oklart vad de valt för material till boetten då min japanska är lite ringrostig.

33152490-3F2E-4888-9DD3-1E86CCA3E3D2.png
Intressant! Verkar vara en begränsad reissue som Citizen släpper i Japan med Star Wars-tema, enligt översättning med Google translate. Stålboett, mineralglas och 5 atm vattentäthet. Bredd: 33,4 mm.

Jaha, nyförvärvet. Billig kinaleksak. Kom idag, skall testa och modda denna. Blir det bra kommer jag nog köpa en Casio 1200 och sätta i urverket från den i den här boetten.

Jo, jag vet att det är lite knäppt, men sådan är jag 😇

Tänke hydrodippmodda insidan och lite lee-filter på det, hoppas det blir så bra som jag tänkt.

20230515_185442.jpg

Tillbaka
Topp