UNO
Silver
BILD på Thunderbirden !!!16cm ca och kör nu en Thunderbird(36mm), den bärs dock större. Tror 38,5(AT) är max för att det ska se hyfsat dressat ut. Testade iofs några Tag Heur på ca 40 som gillades.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
BILD på Thunderbirden !!!16cm ca och kör nu en Thunderbird(36mm), den bärs dock större. Tror 38,5(AT) är max för att det ska se hyfsat dressat ut. Testade iofs några Tag Heur på ca 40 som gillades.
Snygg och inte vardagsmat.
Tack! Gillar den skarpt, hur den kan se ut som olika klockor beroende på ljus och vinkelSnygg och inte vardagsmat.
Oj, vilka minnen! Hade precis en likadan Seiko som på bilden när jag gick på gymnasiet i E-tuna i mitten av åttiotalet. Numer är det dock 40 - 42 mm som gäller annars känns det för litet.Har storleken betydelse?
![]()
OnT jag har 17.5 i omkrets och kör helst inget över 40. Har dock en 43mm bratte, men det är ju mest till t-hirt och bad.
Du kan LÄTT ha en Aqua Terra.Håller med @Richard1987 beror väldigt mycket på klockan.
Min handled mäter 17cm, tycker 34 mm ser bäst ut på mig.
![]()
36mm funkar också, men här beror det som sagt väldigt mycket på klockan.
![]()
Lite synd kan jag tycka eftersom jag är sugen på en Aqua terra, men deras midsize är närmare 40 mm om jag kommer ihåg rätt?
Ser bra ut på bild men inte i verkligheten.Oris Aquis 43mm på 18 cm handled!
![]()
Alla sitter bra! Storlek handled?36mm![]()
![]()
42mm![]()
![]()
45mm![]()
![]()
+1 på den du kan lätt ha en Aqua terra. Jag har själv haft en och min handled pendlar mellan 17 och 17,5.Håller med @Richard1987 beror väldigt mycket på klockan.
Min handled mäter 17cm, tycker 34 mm ser bäst ut på mig.
![]()
36mm funkar också, men här beror det som sagt väldigt mycket på klockan.
![]()
Lite synd kan jag tycka eftersom jag är sugen på en Aqua terra, men deras midsize är närmare 40 mm om jag kommer ihåg rätt?
Larv. En 43mm Aquis gör sig generellt fint på en 18 cm handled.Ser bra ut på bild men inte i verkligheten.
Varför då? För egen del skulle jag inte ta in en man med 45mm i vänskapskretsen.
Oris Aquis 43mm på 18 cm handled!
![]()
Ser bra ut på bild men inte i verkligheten.
Halvtaskiga bilder men.. trodde aldrig en Pelagos skulle sitta bra på min handled (16,5' ish) Vart totalt överraskad, bortsett från höjden så satt klockan bra. Bilderna gör ingen rättvisa tyvärr..
![]()
![]()
Du har missat något. Du menar att klockorna ser lika stora ut oavsett vem som bär dem? Klockorna nedan ser ju exakt lika stora ut, eller?Inte konstigt alls. Vad ser bäst ut? En man som har små händer med en mobil på 6 tum. Eller en man med större händer och en mobil på 7tum?
Referenspunkterna är i stort sett desamma varför samma storlek gäller oavsett hand/handledsstorlek.
Du har missat något. Du menar att klockorna ser lika stora ut oavsett vem som bär dem? Klockorna nedan ser ju exakt lika stora ut, eller?
556i på mig:
![]()
556i på annan medlem :
![]()
Du missar den lilla detaljen att det är klockan I RELATION till den som bär den som avgör hur stor den kommer se ut. Längre tror jag inte att vi kommer.Världen består inte av din klocka och din handled som det gör på kortet.
38,5mm är 38,5 mm oavsett på vem det sitter. Därför kommer både det första och andra kortet se bra ut i verkligheten. Till skillnad från om man2 skulle fylla ut sin handled likt dig, och sålt sin Sinn och inhandlat en klocka på 50mm istället.
Ett litet tankeexperiment: Tänk dig två män, en väger 60 kg och den andra 120 kg. De ska köpa varsin kostym. De väljer att köpa exakt samma storlek och går efter 120 kg-mannens mått.Världen består inte av din klocka och din handled som det gör på kortet.
38,5mm är 38,5 mm oavsett på vem det sitter. Därför kommer både det första och andra kortet se bra ut i verkligheten. Till skillnad från om man2 skulle fylla ut sin handled likt dig, och sålt sin Sinn och inhandlat en klocka på 50mm istället.
Min favoritjämförelse!Du har missat något. Du menar att klockorna ser lika stora ut oavsett vem som bär dem? Klockorna nedan ser ju exakt lika stora ut, eller?
556i på mig:
![]()
556i på annan medlem :
![]()
Nej, det är inte tillämpbart eftersom kostymen är gjord efter kroppen.Ett litet tankeexperiment: Tänk dig två män, en väger 60 kg och den andra 120 kg. De ska köpa varsin kostym. De väljer att köpa exakt samma storlek och går efter 120 kg-mannens mått.
Du menar på fullaste allvar att kostymerna kommer sitta lika bra på båda personerna? Om jag förstår dig rätt så är det trots allt samma storlek på kostymen, vilket gör att det borde se lika bra ut på båda i verkligheten?
Extremt exempel, däremot helt jämförbart med en klockas storlek jämfört med bärarens mått.
Varför skulle det vara i relation till den som bär det och inte annat?Du missar den lilla detaljen att det är klockan I RELATION till den som bär den som avgör hur stor den kommer se ut. Längre tror jag inte att vi kommer.
Varför skulle det vara i relation till den som bär det och inte annat?
Varför ska kostymer jämföras i relation med bäraren medan klockor inte ska det?Nej, det är inte tillämpbart eftersom kostymen är gjord efter kroppen.