rogart-63
Pandion
Är det koläder så går väl gräs bra som foder? Det är ju gröntGillar att någon förstår hur ett band bör se ut... Frågan är varför det finns så få större tillverkare som förstår det? Riktigt snyggt band, vad kör du med för foder?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det koläder så går väl gräs bra som foder? Det är ju gröntGillar att någon förstår hur ett band bör se ut... Frågan är varför det finns så få större tillverkare som förstår det? Riktigt snyggt band, vad kör du med för foder?
Ba-dum-tssssss!Är det koläder så går väl gräs bra som foder? Det är ju grönt![]()

Har du sytt alla sömmar för hand? Jag får inte till mina sådär bra :/Gjort ett grönt Tärnsjö läder 20/16 efter @Andersbackstrom påtalat att det skulle passa min Speedie. Tycker han hade rätt.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jepp, allt för hand. Hur mycket har du övat?Har du sytt alla sömmar för hand? Jag får inte till mina sådär bra :/
Det är väl så, ska fortsätta mitt övande helt enkelt. Jäkligt inspirerande att se alla schyssta grejer - ditt gröna band var riktigt snyggt. Annan fråga, hur skär du ut dina band, kör du med en profil som du skär utmed?Jepp, allt för hand. Hur mycket har du övat?träna, träna, träna så kommer det!
Slöjd detaljer?Jädrar vad händiga ni är! Om någon har koll på vart man kan få tag på skinn remmar 12mm 2-2,5mm tjock runt 130cm får ni gärna hojta till! Har gått bet överallt!
Dom har bara 10mm eller 15mm och endast mörkbrun, svart eller natur! Är ute efter en ljusbrun/cognacsfärgad. Men det är min nödlösning att försöka skära ner 15mm till 12mm!Slöjd detaljer?
LäckertPrecis knåpat ihop mitt tredje band - blir bättre och bättre (alt. mindre dåligt..)
![]()
![]()
![]()
![]()
Bra jobbat!blev riktigt bra!Precis knåpat ihop mitt tredje band - blir bättre och bättre (alt. mindre dåligt..)
![]()
![]()
![]()
![]()
Japp den heter You TubeSer skitkul ut! Någon som har bra tips på nybörjar-guide?
Haha tack! jag får väl ta och leta själv då..Japp den heter You Tube![]()

https://klocksnack.se/threads/tutorial-high-end-klockarmband-av-gamla-väskor.54939/Haha tack! jag får väl ta och leta själv då..![]()
Nyfiken på hur det ser ut inne i väskan !Prototyptestar en ny väska jag gjort under sommaren.
![]()
I denna versionen så är det plats för en klockpouch och ett sprintverktyg.Nyfiken på hur det ser ut inne i väskan !
NiceI denna versionen så är det plats för en klockpouch och ett sprintverktyg.
![]()
Riktigt fin.vad kör du med för läder och tjocklek?Prototyptestar en ny väska jag gjort under sommaren.
![]()
Tärnsjöläder.Riktigt fin.vad kör du med för läder och tjocklek?
Prototyptestar en ny väska jag gjort under sommaren.
![]()