• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DIY: Läder projekt samlingstråd.

842EB9F7-4323-456F-9500-B1BF7A399004.jpeg

69F32191-D60E-4730-9EA2-CF1BA2BF1C92.jpeg

Några nya projekt klara.
Marinblå fransk get med Haas Zermatt 20/20

Hej hej, snabb fråga här. Finns det någon svensk som säljer edge coat eller måste man köpa via ebay? Har kollat några slöjdbutikers hemsidor, alla verkar ha vanlig kantfärg men inte coat. Tack på förhand.

Jag har en korthållare som min sambo gett mig. Kantfärgen har lossnat på ena sidan. Är det någon här som kan tänka sig att laga den mot en slant i ersättning?

Har fått en förfrågan på en plånbok med genomskinlig plast. Dock undrar jag vad man ska använda för plast och var köpa?

Hej hej, snabb fråga här. Finns det någon svensk som säljer edge coat eller måste man köpa via ebay? Har kollat några slöjdbutikers hemsidor, alla verkar ha vanlig kantfärg men inte coat. Tack på förhand.
Fiebings edge cote borde finnas . Kolla slöjddetaljer. Finns en dansk firma annars som har mycket läder och verktyg . Kommer inte ihåg namnet nu . Men har en katalog här nånstans . Tror det är denna . https://www.leatherhouse.eu/products/30-colordye-for-leather/1166-edge-kote-fiebing-118ml---4-oz/

Testade en ny bältes konstruktion. Senaste bältet jag gjorde blev för mjukt. Denna blev mycket bättre. Bara sömmen på denna är nästan 4H :banghead:. Vändbart bälte i Buttero och Shrunken calf. (går att använda båda sidorna utåt)
Screenshot_20190730_095047.jpg
Screenshot_20190730_095021.jpg
Screenshot_20190730_095120.jpg

Senast ändrad:
Tänkte besvära er kunniga med en fråga.

Jag tror att jag är på jakt efter en håltång, då jag tröttnat på att göra extra hål i armband med syl eller annat vasst föremål (blir aldrig riktigt snyggt när jag gör det...). Ngn som var man köper en till vettig peng? Idealiskt vore om den även fungera till skärp. Mitt problem är att de håltänger som jag hittar på panduro gör hål på 2-4.5 mm och jag skulle vilja ner på 1 mm eller ännu hellre ännu mindre.

Tack på förhand.

Tänkte besvära er kunniga med en fråga.

Jag tror att jag är på jakt efter en håltång, då jag tröttnat på att göra extra hål i armband med syl eller annat vasst föremål (blir aldrig riktigt snyggt när jag gör det...). Ngn som var man köper en till vettig peng? Idealiskt vore om den även fungera till skärp. Mitt problem är att de håltänger som jag hittar på panduro gör hål på 2-4.5 mm och jag skulle vilja ner på 1 mm eller ännu hellre ännu mindre.

Tack på förhand.
Jag är ute efter detsamma. Har en prymtång men den gör 4 mm stora hål, aningens för stort för det jag vill göra. Men såg att det finns en tång på Clas Ohlson för 49 spänn, och den har flera olika storlekar. Tänkte testa den.

Tillbaka
Topp