pulver81
Basic
SjälvklartAhh. Får gärna meddela hur det går om jag inte hinner före
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SjälvklartAhh. Får gärna meddela hur det går om jag inte hinner före
Ser fram emot dem svarta
Första försöket att tillverka natoband. Tänkte försöka mig på ”ovanliga” material, mycket experimenterande återstår för att få till ett hållbart och snyggt band med en vettig prislapp
Det kommer förhoppningsvis upp under dagenSer fram emot dem svarta
Köp inte den för 49, gå upp till den för 129. Den för 49 är vek och blir lätt lite skev, hålen går inte rakt ner mot den lilla bottenplattan.Jag är ute efter detsamma. Har en prymtång men den gör 4 mm stora hål, aningens för stort för det jag vill göra. Men såg att det finns en tång på Clas Ohlson för 49 spänn, och den har flera olika storlekar. Tänkte testa den.
Tack! Såg det dock inte innan jag var i affären. Men gick på den ”tyska kvalitén” och magkänslan. Så nu får vi se...Köp inte den för 49, gå upp till den för 129. Den för 49 är vek och blir lätt lite skev, hålen går inte rakt ner mot den lilla bottenplattan.
Självklart
Håltagaren är i plast, valde den för 129 kr men den ska vara av tysk kvalité enligt förpackningen Tycker den funkar hyfsatAhh. Får gärna meddela hur det går om jag inte hinner före
Håltagaren är i plast, valde den för 129 kr men den ska vara av tysk kvalité enligt förpackningen Tycker den funkar hyfsat
2,5 mm som minst. Kolla bandet jag la upp igår så ser du hur det ser utTack!
Hur små håll fixar den?
En 2,5 åring funkar nog ypperligt som testpilot!Det första bandet är klart 20/18. Nu ska det provas och se vad det tål. En 2,5 åring borde väl klassas som klockvärldens motsvarighet till Euro NCAP...
Jag blir chockad över att höra om denna makalösa ojämlikhet inför konsumentköplagen! Alla eller ingen!En 2,5 åring funkar nog ypperligt som testpilot!
Som jämförelse kan sägas att våra katter brukar haverera ”kattsäkra” kattleksaker på några minuter!
Vissa säljare (på utställningar) har lärt sig att vi har Cornish.
Till kunden före oss säger dom att det är livstidsgaranti på viftan.
Vi får ingen garanti alls!
Snyft!
Snyggt band och bra bild.Nytt khaki kanvas band med vit luminous tråd till Sinnen.
Första försöket på en necessär. Lite små justeringar hit och dit, men för första försöket så är jag rätt nöjd faktiskt. Fodrad med kanvas.
Tack så mycket.Fantastiskt snyggt säger jag.
Snyggt jobbat, vad är det för läder och tjocklek på tråd?Första försöket på en necessär. Lite små justeringar hit och dit, men för första försöket så är jag rätt nöjd faktiskt. Fodrad med kanvas.
Tackar. Det är ett pull up läder. 0.55 på tråd.Snyggt jobbat, vad är det för läder och tjocklek på tråd?
Första försöket på en necessär. Lite små justeringar hit och dit, men för första försöket så är jag rätt nöjd faktiskt. Fodrad med kanvas.
Du har PM!Lite osäker på om det här är rätt ställe att kolla, men frågar man inte får man ju inga svar - känns som det är här folk som har koll på customband hänger.
Är på jakt efter ett läderband till min IWC ingenieur 3239. Är som bekant integrerad länk så det som gäller är custom made. Har hittat en kille som syr upp det i USA och en i Sydkorea, men hade ju inte skadat om det hade gått att lösa på närmare håll.
Känner någon till någon, eller är det rent av någon som hänger här i tråden, som har möjlighet att sy upp ett band till en iwc ingenieur 3239?
Tack på förhand