• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DIY: Läder projekt samlingstråd.

Maer

Cartier
Screenshot_20200327_113143.jpg

Någon som vet var man kan få tag på dessa (förutom på buckleguy). Helst inom EU.
 

klak

Omega
Nått sånt här tänker jag, med ev en ficka i mitten med dragkedja. Eller så skipar jag mittendelen och gör en ficka i fodret med dragkedja på ena väggen.
image.jpg

Framifrån

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Sidovägg, vet inte om det är rätt sätt.
Ser bra tycker jag, Med ett till veck i sidan så borde du kunna sy in mittendelen lite snyggt som på din bild? Har du någon lösning på hur sidan och botten sys ihop?

Om någon skulle va intresserad så har buyleatheronline Pueblo och Wax från Badalassi Carlo till hyffsade priser och splittar ner gratis till 1.0 mm
https://buyleatheronline.com/en/52-badalassi-carlo
 

Kris747

Omega
Ser bra tycker jag, Med ett till veck i sidan så borde du kunna sy in mittendelen lite snyggt som på din bild? Har du någon lösning på hur sidan och botten sys ihop?

Ja blir det en ficka i mitten blir det ett veck till.
Nej, jag vet inte med botten och sidan kanske en glipa där, såg att det var så på en plånbok min fru har.
Idag köpte jag väskmellanlägg från stoff och stil som förstärkning.
 

klak

Omega
Ja blir det en ficka i mitten blir det ett veck till.
Nej, jag vet inte med botten och sidan kanske en glipa där, såg att det var så på en plånbok min fru har.
Idag köpte jag väskmellanlägg från stoff och stil som förstärkning.
Hör gärna av dig med en recension angående förstärkningen du köpte
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Edit. Kom på nu att bandet inte har någon keeperögla :banghead: kanske går att lösa men var ju en miss av mig.

Har svårt att hitta rätt band till en klocka med mått 13/12 och har hittat ett band som är till för folding clasp likt nedan.
Screenshot_20200407_152012.jpg

Jag har ett vanligt lås(pin-buckle) och tänker att det kanske går att göra håltagning för bygelspänne och hål för anpassning av längd.

Är detta något ni ser är möjligt? Längden på banden tror jag kan bli rätt för mina handleder.
 
Senast ändrad:

Erikd

Cartier
Har blivit sugen att hitta på något projekt nu när man sitter hemma och har kommit på idén att jag ska göra en tote-bag i läder. Har hittat en massa inspiration, kollat på tips och tricks men ännu inte hittat någon sida att handla från. Kan någon ge ett tips på var jag kan hitta ett vettigt (ko-)skinn? Behöver absolut inte vara av finaste kvalité men ska heller inte vara något skräp.
Tackar på förhand för tips!
 

Erikd

Cartier
Har blivit sugen att hitta på något projekt nu när man sitter hemma och har kommit på idén att jag ska göra en tote-bag i läder. Har hittat en massa inspiration, kollat på tips och tricks men ännu inte hittat någon sida att handla från. Kan någon ge ett tips på var jag kan hitta ett vettigt (ko-)skinn? Behöver absolut inte vara av finaste kvalité men ska heller inte vara något skräp.
Tackar på förhand för tips!

Ingen som har något tips på en vettig hemsida?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tärnsjöläder? Är dock lite osäker på om de skickar ifrån deras outletbutik.
Tjäderläder har du också, googla så hittar du säkert fler
 

Kris747

Omega
Nu blev min frus födelsedagspresent klar (min första väska) Jobbade effektivt först, men på sen låg det på is ett tag. Riktigt klurigt med nya utmaningar där jag fick fundera ordentligt i vilka steg vissa saker skulle göras. Lärt mig massor på det.
8CBC8077-4D27-4222-B564-C12370E80F26.jpeg


4FFE6A34-BA79-4BD5-B027-AAD384571F30.jpeg


423985C1-50AF-4565-87FB-6E6ADE28CC0D.jpeg


EA2B46E5-2967-4E36-A10E-DD3233A39E08.jpeg
 
Senast ändrad:

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Hakar på trenden med väskor. En datorväska till tjejen med innerficka, avdelare och clochette. Inte riktigt nöjd med kanterna, tjejen gillar inte riktigt målade kanter och jag känner mig inte helt haj på burnishing än.
IMG_20200517_191217_494.jpg
IMG_20200517_191217_512.jpg
IMG_20200517_191217_498.jpg
Snyggt! Hur gjorde du väskans ”guesset”? (Vad är ens ordet på svenska?) :)
 
Topp